آفتاب

گفتگوی پادشاه عربستان و نخست وزیر مالزی درباره اوضاع مسلمانان روهینجا

گفتگوی پادشاه عربستان و نخست وزیر مالزی درباره اوضاع مسلمانان روهینجا

پادشاه عربستان در دیدار با نخست وزیر مالزی در جده ضمن بررسی اخرین تحولات جهان و کشورهای اسلامی به موضوع تبعیض و پاکسازی نژادی علیه اقلیت مسلمانان روهینجا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر کشور عربستان در دیدار با محمد نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی که به این کشور سفر کرده ضمن بررسی همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و راه‌های تضمین تقویت و حمایت از این روابط درباره آخرین تحولات جهان و کشورهای اسلامی گفت‌وگو کردند.

سلمان بن عبدالعزیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های عربستان در زمینه ارائه کمک‌های انسانی بر لزوم مقابله با سیاست تبعیض نژادی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان همکاری اسلامی،سازمان ملل و اصول بین‌المللی حقوق بشر تاکید کرد.

محمد بن نایف نیز در دیدار با نخست وزیر مالزی بر تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور و نیز راه‌های توسعه این همکاری‌ها را تاکید کرد و به آخرین تحولات منطقه و جهان به ویژه تلاش‌های عربستان در ارائه کمک‌های بشر دوستانه به مسلمانان قبیله روهینجا پرداخت و بر لزوم مقابله با تبعیض و پاکسازی نژادی بر پایه قراردادهای بین‌المللی و اصول حقوق بشر تاکید کرد.

نخست وزیر مالزی عصر روز شنبه وارد جده شد.

انتهای پیام

کد N849737

وبگردی