آفتاب

حمایت برلین از حل و فصل سیاسی بحران یمن

حمایت برلین از حل و فصل سیاسی بحران یمن

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر حمایت برلین از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران یمن، افزایش تلاش‌های بین المللی جهت ریشه کن کردن تروریسم را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه عربستانی "عکاظ" درباره بحران سوریه گفت: بحران سوریه و دیگر بحران‌های منطقه خاورمیانه نیازمند راه حلی فوری است.

اشتاینمایر که به تازگی به لبنان و اردن سفر کرده بود عنوان داشت: دو کشور اردن و لبنان به صورت مستقیم تحت تاثیر پیامدهای جنگ کنونی در سوریه و عراق قرار گرفته‌اند و هر دو کشور به دلیل مهاجرت پناهجویان سوری و عراقی با چالش‌های متعدد و بزرگی مواجه هستند و همین مساله باعث شده ما به حمایت‌های خود از این دو کشور ادامه دهیم و تلاش کنیم فرصت رفتن به مدرسه را برای 60 درصد کودکان ساکن اردوگاه‌ها فراهم کنیم.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه برلین با شرکای خود در منطقه برای پایان بخشیدن به بحران‌های خاورمیانه اعم از بحران سوریه و عراق تلاش می‌کند گفت: در رابطه با پرونده صلح خاورمیانه به تازگی به ایاد بن امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و همراه با نمایندگانی از کشورهای فلسطین، عربستان، ترکیه و مالزی در این سازمان درباره مساله سازش در خاورمیانه و مقابله با افراطی گری گفت‌وگو کردیم.

این مقام آلمانی در ادامه با تاکید بر حمایت برلین از تلاش‌های برای حل سیاسی بحران یمن و مقابله با تروریسم افزایش تلاش‌های بین المللی با هدف ریشه کن سازی داعش را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه عربستان برای برلین یک شریک استراتژیک است روابط استوار دو کشور بر پایه احترام مقابل را ستود.

انتهای پیام

کد N849689

وبگردی