آفتاب

اوباما خطاب به انگلیس: در اتحادیه اروپا بمان

اوباما خطاب به انگلیس: در اتحادیه اروپا بمان

رئیس جمهوری آمریکا درحاشیه نشست گروه "جی هفت" در آلمان خطاب به دیوید کامرون تاکید کرد: یکی از ارزش‌های اصلی در عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، رهبری و قدرت آن برای مقابله با چالش‌های جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما،" رئیس جمهوری آمریکا گفت: بنابراین ما بسیار بسیار مایلیم که انگلیس به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا باقی بماند چرا که ما گمان می‌کنیم که نفوذ آن نه تنها برای اروپا بلکه برای جهان مثبت است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به دنبال محدود کردن دسترسی مهاجران اتحادیه اروپا به پرداخت‌های سیستم رفاهی انگلیس، ارتقای بازار مشترک برای تبادل کالاها و خدمات و همچنین تضمین این مساله است که کشورهای خارج حوزه یورو همچون انگلیس به دلیل گسترش یکپارچگی اتحادیه اروپا لطمه نبیند.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز گفت، دولت لندن به دنبال ایجاد تغییراتی در معاهده‌های اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از اصلاحات آن است و به باور وی مذاکرات مجدد می‌تواند روابط انگلیس با این اتحادیه را ترمیم کند.

هاموند در پاسخ به سوالی درباره اقدامات گروه "محافظه کاران برای انگلیس" گفت: همواره تعدادی از همکاران ما هستند که از خروج از اتحادیه اروپا به هر بهایی حمایت می‌کنند. این موضع دولت نیست. ما به وضوح گفته‌ایم که اتحادیه اروپا کارآمد نیست و هم اکنون با معیارهای قرن بیست ویکم سازگاری ندارد اما قابل بهبود است.

در همین حال نخست وزیر انگلیس در هشدار به وزرای شورشی حزب محافظه کار گفت که آنها باید از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کنند و یا اینکه دولت وی را ترک کنند. سخنان وی پس از ظهور نشانه‌هایی از شورش گروهی از محافظه کاران و تشکیل گروهی موسوم به "محافظه کاران برای انگلیس" مطرح شد.

کامرون درحاشیه نشست گروه هفت با حضور رهبران جهان در آلمان گفت: تمام کسانی که در دولت هستند، مانیفست حزب محافظه کار را امضا کرده‌اند.

وی وعده داد که در راستای حفظ کشورش در اتحادیه اروپا حرکت کند و این اقدام پس از مذاکره دوباره درباره روابط این کشور با اتحادیه اروپا پیش از رای گیری سال 2017 انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N849595

وبگردی