آفتاب

القاعده، مسئولیت حملات به ارتش الجزایر را برعهده گرفت

القاعده، مسئولیت حملات به ارتش الجزایر را برعهده گرفت

گروه تروریستی "القاعده در مغرب اسلامی" مسئولیت دو حمله تروریستی اخیر به ارتش و نیروهای امنیتی شرق الجزایر را که به کشته شدن دستکم پنج تن انجامید برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی "سایت" که گزارش فعالیت‌های گروه‌های مسلح را منتشر می‌کند و مرکز آن در آمریکاست، اعلام کرد: القاعده با انتشار پیامی شبکه‌های اجتماعی مسئولیت انفجار بمبی را که هفته گذشته به کشته شدن یک سرهنگ ارتش الجزایر و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید برعهده گرفت.

همچنین این گروه تروریستی مسئولیت حمله‌ای را که منجر به کشته شدن چهار عضو یک گردان نظارتی در منطقه‌ای در نزدیکی 500 کیلومتری شرق شهر الجزایر شد برعهده گرفت.

گروه القاعده هنوز در الجزایر فعال است و شاخه‌ای از این گروه با نام "جند الخلافة" با گروه تروریستی داعش بیعت کرد اما نیروهای ویژه ارتش الجزایر ماه گذشته موفق شدند در کمینی 25 عضو این گروه از جمله رهبر جدید آن را از پای درآورند.

از اواخر سال گذشته و پس از آنکه یک گردشگر فرانسوی حین گردش در ارتفاعات شرقی شهر الجزایر توسط این گروه ربوده و سربریده شد، ارتش الجزایر عملیات گسترده و همه جانبه‌ای را علیه القاعده آغاز کرد.

انتهای پیام

کد N849431

وبگردی