آفتاب
یک عضو جامعه اسلامی مهندسین:

باید افراطیون را موعظه کرد

باید افراطیون را موعظه کرد

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین

احمد نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حواشی مراسم بیست‌و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: من چنین اتفاقاتی را رد می‌کنم و معتقدم به هم زدن سخنرانی کار اشتباهی است. من نمی‌دانم چه کسانی این کارها را انجام دادند ولی حزب‌اللهی و بسیجی واقعی کسی است که چنین اعمالی انجام ندهد.

وی افزود: همیشه معتقد بودم ما اگر راست می‌گوییم و پیرو مقام معظم رهبری هستیم نباید از ایشان جلو بزنیم و نباید عقب بیفتیم اما عده‌ای هستند که یا از رهبری پیشی می‌گیرند و یا از ایشان عقب می‌افتند. این واقعیت تلخی است که همیشه وجود داشته و مختص الان نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان خصوصیات کسی که پیرو است را فرموده‌اند و ما هم باید این خصوصیات را آویزه گوش خود کنیم و در رفتارمان رعایت کنیم. در شرایط امروز همه باید یک حرف بزنیم و ید واحده باشیم و نباید در داخل دشمن‌تراشی کنیم. اگر عده‌ای احساس می‌کنند شخصی یا جریانی از خط امام و رهبری فاصله گرفته می‌توانند به شکل صحیح و با منطق انتقادات خود را مطرح کنند ولی انجام چنین کارهایی پسندیده نیست.

نیکفر همچنین درباره نحوه برخورد با افراطی‌گری گفت: من هنوز هم معتقدم موعظه کارساز است. حرف کسانی که به مسائل شرعی مقیدند و نفوذ دارند می‌تواند اثرگذار باشد. حالا اگر چنین افرادی که چنین کارهایی را می‌کنند در تشکل خاصی و یا در مساجد حضور دارند می‌توان آنها را به وسیله موعظه‌گران موعظه کرد تا دست از چنین کارهایی بردارند.

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: اگر موعظه بر چنین اشخاصی کارساز نبود در گام بعدی باید آنها را شناسایی کرد و اگر عضو تشکل یا سازمان خاصی هستند آنها را طرد کرد. در مرحله بعد هم باید با چنین افرادی برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N849383

وبگردی