آفتاب
نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

اغلب مردم آمریکا از رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران حمایت می کنند

اغلب مردم آمریکا از رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران حمایت می کنند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که اغلب مردم این کشور از رویکرد فعلی دولت ایالات متحده در قبال ایران یعنی مذاکره برای حل موضوع هسته ای حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربز، در این نظرسنجی که توسط موسسه تحلیلی «زاگبی» انجام شده از ۹۰۹ فرد بالغ آمریکایی در مورد سیاست های کاخ سفید در قبال ایران سوال شده است. 

بر اساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی آنچه که مردم آمریکا در مورد ایران به آن اعتقاد دارند ادامه مذاکرات میان کشورهای ۱+۵ با ایران بطوریکه از پیشرفت هسته ای ایران جلوگیری کرده و امکان بازرسی ار تاسیسات را برای ۱۰ سال فراهم آورد و در عوض بسیاری از تحریم های اعمال شده علیه ایران نیز بصورت تدریجی از میان برداشته شوند، است. 

افراد شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آمریکا باید چه رویکردی را در مقابل ایران انتخاب کند پاسخ دادند: بهتر است آمریکا فشارها را تا حدی افزایش دهد که ایران با متوقف کردن برنامه هسته ای خود موافقت کند حتی اگر افزایش این فشارها منجر به آن شود که آمریکا حمایت کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس را در این راه از دست بدهد واشنگتن بازهم باید سیاست افزایش فشار بر ایران را ادامه بدهد. 

بر اساس نتایج منتشر شده توسط موسسه زاگبی ۴۲ درصد از مردم آمریکا خواهان ادامه گفتگوها با ایران و ۳۲ درصد خواستار وارد کردن فشار بیشتر بر تهران بودند و ۲۳ درصد دیگر نیز در مورد اینکه چه رویکردی را باید در مقابل ایران بکار گرفت مطمئن نبودند. 

بر اساس این نتایج مردان آمریکایی بیش از زنان خواستار ادامه رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران بودند بطوریکه ۴۸ درصد مردان آمریکایی خواستار ادامه مذاکره بودند اما ۳۶ درصد زنان ایالات متحده از ادامه مذاکره با ایران حمایت می کردند. 

کد N849322

وبگردی