آفتاب

برگزاری کنفرانس دو روزه معارضان سوری در قاهره

برگزاری کنفرانس دو روزه معارضان سوری در قاهره

کنفرانس دو روزه معارضان سوری به منظور گفتگو در مورد یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه از روز دوشنبه در قاهره پایتخت مصر آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: کنفرانس معارضان سوریه برای رسیدن به راه حل سیاسی از روز دوشنبه با حضور شخصیت های معارض سوری در قاهره برگزار خواهد شد.

بر این اساس سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در نشست افتتاحیه این کنفرانس در روز دوشنبه شرکت خواهد کرد. طبق این گزارش شورای امور خارجه مصر (نهادی غیر دولتی و نزدیک به وزارت خارجه مصر) از 220 شخصیت معارض سوری برای شرکت در این کنفرانس قاهره دعوت کرده است، ولی از ائتلاف سوری (بزرگترین ائتلاف مخالفان) برای شرکت در این کنفرانس دعوتی نشده است.

در همین رابطه قاسم الخطیب عضو کمیته آماده سازی کنفرانس که تحت عنوان «کنفرانس قاهره دو» از آن یاد می کند، گفت: سندی سیاسی در این کنفرانس نقشه راه برای آینده سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است نشست اول معارضان سوری 22 الی 24 ژانویه در قاهره برگزار شد که بزرگترین دستاورد آن بیانیه قاهره و تشکیل کمیته مربوط به پیگیری تماس ها با طرف های معارض سوری برای برگزاری کنفرانس دوم قاهره بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N849259

وبگردی