آفتاب
داود اوغلو:

ما باز هم در انتخابات اول شدیم/ سیاست هایمان را ادامه می دهیم

ما باز هم در انتخابات اول شدیم/ سیاست هایمان را ادامه می دهیم

نخست وزیر ترکیه در نخستین سخنرانی خود پس از انتخابات پارلمانی این کشور کسب بیشترین آرای انتخاباتی توسط این حزب در این انتخابات را به مردم تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی TRT، «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در تجمع انتخاباتی حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر قونیه سخنرانی کرد. وی از برگزاری انتخابات پارلمانی این دوره به عنوان پیروزی مجدد دمکراسی در ترکیه یاد کرد و گفت حزب عدالت و توسعه بار دیگر حماسه آفرید.

وی ضمن تشکر از رای دهندگان در انتخابات گفت حزب حاکم با وجود تبلیغات منفی و تلاش های دشمنانش بار دیگر توانست با کسب بیشترین آرای انتخابات، به عنوان نخستین حزب به پارلمان راه یابد. داود اوغلو در عین حال از تمامی کسانی که در داخل و خارج از ترکیه رای خود را به این حزب دادند قدردانی کرد.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد دولت به سیاست های خود ادامه خواهد داد. داود اوغلو با خطاب قرار دادن احزاب اپوزیسیون یادآور شد احزابی که اکنون از پیروزی خود در انتخابات خبر داده اند برخی بیش از 30 و برخی بیش از 50 سال است که موفق نشده اند نماینده ای به پارلمان بفرستند.

این در حالی است که حزب عدالت و توسعه با از دست دادن اکثریت کرسی های پارلمان، اکنون ناچار است به دولت ائتلافی تن داده و یا دولت اقلیت را تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تشکیل دهد.

گفتنی است با نزدیک شدن به پایان شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه و مشخص شدن راهیابی احزاب جمهوریخواه خلق، حرکت ملی و دمکراتیک خلق ها به پارلمان مقامات این احزاب پیروزی خود را در برابر سیاست های حزب حاکم اعلام کرده اند.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N849219

وبگردی