آفتاب

جلسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب 21 خرداد برگزار می‌شود

جلسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب 21 خرداد برگزار می‌شود

ناظر اول مجمع فوق العاده خانه احزاب گفت: جلسه امروز (دوشنبه) هیات رییسه مجمع عمومی و هیات اجرایی خانه احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور درباره چگونگی بازگشایی خانه احزاب برگزار شد.

قدرت علی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در این جلسه درباره برگزاری جلسه بعدی مجمع خانه احزاب بحث و تبادل نظر شد.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز آقای رضازاده مدیرکل سیاسی وزیر کشور گزارشی از پیشرفت خانه احزاب ارائه کرد و مصطفی کواکبیان رییس مجمع فوق‌العاده خانه احزاب نیز پیشنهادات هیات رییسه خانه احزاب را مطرح کرده و اظهار کرد که بیش از 30 حزب نیز پیشنهادات خود را به خانه احزاب فرستاده‌اند.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران افزود: پس از بحث و تبادل نظر قرار شد برای جلسه بعدی مجمع خانه احزاب کارت‌هایی تهیه شود تا صرفا دبیران یا نمایندگان احزاب به وسیله این کارت‌ها در این جلسه حضور یابند. این جلسه روز 21 خرداد برگزار می‌شود و پیشنهادات احزاب برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب به بحث گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر اصلاح اساسنامه خانه احزاب رای آورد، تنفسی داده شود تا اساسنامه به تصویب کمیسیون ماده 10 نیز برسد و سپس جلسه شورای مرکزی خانه احزاب برگزار شود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه امروز درباره ماده 15 و ماده 22 اساسنامه خانه احزاب بیشتر بحث شد اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که تعداد اعضای شورای مرکزی خانه احزاب 21 نفر باقی بماند به گونه‌ای که اصلاح‌طلبان،‌ اصولگرایان و مستقلین هرکدام 7 عضو در شورای مرکزی داشته باشند و هریک از این جریان‌ها نیز دارای سه عضو علی البدل باشند.

ناظر اول مجمع فوق‌العاده خانه احزاب در ادامه خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌هایی که انجام شد قرار شد که تعداد بازرسین نیز تغییر نکند. همچنین بعد از این جلسه، جلسه هیات رییسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب برگزار و در این جلسه مسئولیت‌ها برای جلسه بعدی تقسیم شد. جلسه بعدی چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته هم جلسه مجمع فوق العاده برگزار می‌شود.

حشمتیان در پایان همچنین خاطرنشان کرد: من پیشنهاد دادم که دوره شورای مرکزی خانه احزاب به سه سال افزایش یابد و در سال اول رییس شورای مرکزی اصلاح طلب، سال دوم اصولگرا و سال سوم هم فردی مستقل رییس شورای مرکزی باشد. در مورد نایب رییس اول و دوم هم به همین گونه باشد یعنی سال نایب رییس اول از اصولگرایان، سال دوم از مستقلین و سال سوم از اصلاح طلبان باشد. نایب رییس دوم هم در سال اول مستقل، در سال دوم اصلاح طلب و در سال سوم اصولگرا باشد البته این پیشنهادات باید در مجمع عمومی خانه احزاب رای بیاورد.

انتهای پیام

کد N849190

وبگردی