آفتاب

اوباما در بدو ورود به آلمان خواستار مقاومت در برابر روسیه شد

اوباما در بدو ورود به آلمان خواستار مقاومت در برابر روسیه شد

رییس جمهور آمریکا به محض ورود به آلمان برای شرکت در اجلاس جی-۷ خواستار «مقاومت اروپا در برابر تهاجم روسیه» به شرق اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رییس جمهور آمریکا به محض ورود به آلمان برای شرکت در اجلاس جی-۷ خواستار «مقاومت اروپا در برابر تهاجم روسیه» به شرق اوکراین شد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سفر به آلمان برای شرکت در نشست گروه ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) خواستار مقابله با روسیه در آنچه وی «تهاجم روسیه» به شرق اوکراین خواند شده است.

اوباما گفت: اکنون زمان بسیاری خوبی است تا درباره آینده مشترک مان، اقتصاد جهانی، کارآفرینی، تلاش برای حفظ اتحادیه اروپایی موفق و قدرتمند، ایستادگی در برابر تهاجم روسیه به شرق اوکراین و مقابله با تهدیدات افراطی گری به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

دیروز رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و اوکراین طی یک مکالمه تلفنی درباره بحران شرق اوکراین و حل آن از راه دیپلماتیک صحبت کردند.

یکی از محورهای این مکالمه تلفنی، نحوه بررسی وضعیت فعلی اوکراین از سوی گروه جی- ۷ بود.

آمریکا دولت مسکو را به تحریک جدایی طلبان اوکراینی متهم می کند؛ حال آنکه روسیه به شدت این اتهام را رد می کند.

آلمان امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) میزبان کنفرانس جی-۷ است و در همین رابطه اعتراضاتی در شهرهای مختلف این کشور از جمله ایالت «باواریا» محل برگزاری نشست در اعتراض به سباست های کشورهای تشکیل دهنده جی هفت برگزار می شود. 

 مقامات برلین برای تأمین امنیت این نشست از ۲۲ هزار نیروی پلیس استفاده کرده اند.

کد N849007

وبگردی