آفتاب
در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل در امور عراق

ظریف: اگر داعش جای پای محکم‌تری پیدا کند به شیعیان و سنی‌های عربستان هم رحم نمی‌کند

ظریف: اگر داعش جای پای محکم‌تری پیدا کند به شیعیان و سنی‌های عربستان هم رحم نمی‌کند

یان کوبیش ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص مسائل عراق گفت‌وگو و تبادل نظر کرد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به لزوم یکپارچه ماندن عراق بر لزوم کمک جامعه جهانی برای بهبود اوضاع امنیتی در آن کشور تأکید کرد .

ظریف با ستایش از عملکرد دولت عراق در زمینه وحدت و همگرایی در این کشور اظهار داشت : مهم این است که همه تلاش کنیم تا نقش کمک کننده داشته باشیم ولی متأسفانه برخی دوستان ما در منطقه خلاف وحدت و همگرایی در عراق عمل می‌کنند. در این زمینه سازمان ملل متحد هم باید براساس واقعیات موجود در منطقه با مسائل آن برخورد کند.

ظریف با بیان اینکه معضل داعش تنها مربوط به عراق نیست بلکه کل منطقه را مورد تهدید قرار داده، به حملات آنها در عربستان اشاره کرد و افزود : اگر داعش جای پای محکم‌تری پیدا کند دیگر نه به شیعیان و نه سنی ها در عربستان هم رحم نخواهد کرد و امنیت آن کشور را نیز با تهدید جدی مواجه می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان دامن زدن به سهم خواهی ها در سیاست و حکومت در عراق را بحثی انحرافی خواند و اظهار داشت : همه باید کمک کنیم عراقی ها دور هم جمع شوند و عراق یکپارچه و متحد بماند و از دمیدن بر اختلافات قومی و مذهبی در این کشور پرهیز شود .

در این دیدار ، یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل در امور عراق هم با تأکید بر اینکه چشم انداز پیش رو در عراق خوب و روشن است ، اظهار داشت : فرصت‌های خوبی در مقابل همگان قرار دارد که باید از آنها به نفع مردم این کشور استفاده شود .

وی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با داعش در عراق نیازمند حضور همه اقوام ، گروه‌ها و اقلیت‌ها هستیم ، افزود : لازم است از دولت مرکزی عراق حمایت و آن را تقویت کنیم و در این زمینه حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کلیه رایزنی های منطقه ای و بین المللی درخصوص عراق سازنده خواهد بود .

کوبیش با اشاره به اهمیت وحدت و تمامیت ارضی در عراق بر ضرورت تلاش جمعی برای تقویت همگرایی ملی در عراق تأکید کرد .

انتهای پیام

کد N848931

وبگردی