آفتاب

نماینده انصارالله یمن: مجاهدان یمنی خود را فرزندان امام خمینی(ره) می‌دانند

نماینده انصارالله یمن: مجاهدان یمنی خود را فرزندان امام خمینی(ره) می‌دانند

نماینده انصارالله یمن گفت: حضرت امام (ره) امید مستضعفین عالم را زنده کردند. جهاد مردم یمن از برکات امام راحل بود و انصاراللهی ها فرزندان و پسران امام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سید شرف الدین روز یکشنبه در اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه در حمایت از مردم یمن در مدرسه علمیه درالشفا، گفت: حمایت مردم ایران و حوزه علمیه از ملت یمن برای ما مایه خشنودی و خرسندی است.

وی افزود: ملت یمن و مبارزان و مجاهدان یمنی قطعا از شنیدن و دیدن تصاویر حمایت ملت ایران به خصوص علمای بزرگ و رهبر این کشور مجاهد خرسند شده و قوت قلب می‎گیرند.

نماینده انصارالله یمن گفت: این حمایت رهبر و ملت ایران در واقع نشات گرفته از روح تعالیم قرآنی است که به ما امر کرده است که شما باید اعضای یک پیکر باشید و اگر دیدید که مظلومی صدای مظلومیت خود را سرداده است به او یاری برسانید.

وی با ذکر این مطلب که همه مسلمانان اعضای یک پیکر هستند، تصریح کرد: در این دنیای پر از ظلم که مردم مظلوم یمن به خاطر دفاع از شرافت و سیادت و آزادی خود هر روز زیر آوارها می‎روند فقط این ملت و رهبر و کشور ایران است که با صراحت در کنار ما ایستاده است و در مقابل دشمن قرار گرفته است که این مساله نشانگر عظمت و شرافت این مردم و رهبر است.

شرف الدین اظهارکرد: ملت ایران ملتی شریف است که با انقلاب نورانی خود به رهبری امام خمینی(ره) نقطه عطفی در جهان اسلام ایجاد کرد؛ همه ما باور داریم که امام خمینی(ره) هدیه خدا برای اهل زمین بود. ایشان هدیه‎‌ای به مستضعفین جهان بودند و ایشان روح مرده این مستضعفین را زنده کرد.

وی گفت: شکل‌گیری جریان مقاومت در یمن نیز در شکل جدید خود مدیون این قیام ملت ایران است. امام راحل تنها کسی بود که جرات کرد به دنیا بگوید که آمریکا شیطان بزرگ و اسراییل غده سرطانی است و وقتی مردم مسلمان این سخنان را از رهبری آزاده شنیدند وجدانهایشان بیدار شد و علیه ظلم به پا خاستند.

شرف الدین بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همین مسیر را طی می‏کند و همه ما پیروان این مسیر نورانی هستیم. همه ما مجاهدان یمنی خود را فرزندان امام خمینی(ره) می‎دانیم و به این مساله هم افتخار می‎کنیم.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی شکل‌گیری جنبش انصارالله در یمن به رهبری حسین بدرالدین حوثی، گفت: ایشان مردی بزرگ بود که با پیام خدا و پیامبر، منهجی قرآنی را بنیان گذاشت. ایشان سعی کردند با محوریت قرآن مردم را گردهم جمع کنند. منهج ایشان منهجی بود که علمای بزرگ ما به خصوص امام خمینی(ره) نیز به آن اعتقاد داشتند و بر حول محور کلام خدا مردم را تجمیع کردند.

شرف الدین اظهارکرد: همچنین ایشان به مساله بیداری قرآنی و گفت‌وگوی بین مذاهب نظرداشتند و با منطق دینی به دنبال تحقق آرمان و فرهنگ قرآنی در زندگی مردم بودند. سخن جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای از همین منهج قرآنی سرچشمه می‎گیرد زیرا قرآن به ما می گوید که اسراییل و آمریکا دشمن هستند و باید با ملت های مسلمان برادر باشیم ولی متاسفانه حکومت‎های به ظاهر مسلمان بویی از اسلام و قرآن حقیقی نبرده‎اند که نوکر آمریکا شده اند.

وی گفت: امروز ملت یمن به دنبال دفاع از شرافت و حیثیت و ناموس و اسلام و دین و شریعت و آزادی خویش است و اگر اراده کنیم در قلب دشمن سعودی نیز نفوذ خواهیم کرد و آنها را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N848863

وبگردی