آفتاب

گامبیا دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا را اخراج کرد

گامبیا دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا را اخراج کرد

وزارت امور خارجه گامبیا در بیانیه‌ای بدون پرداختن به جزئیات بیشتر گفت، دولت گامبیا دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این کشور غرب آفریقا را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این بیانیه وزارت امور خارجه گامبیا که در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد، از اگنس گوئیلارد، کاردار اتحادیه اروپا در بانجول که به عنوان یک سفیر فعالیت می‌کند، خواسته شده تا ظرف 72 ساعت گامبیا را ترک کند.

در این بیانیه آمده است، این تصمیم از روز جمعه به اجرا درآمده است. هنوز هیچ دلیل برای اخراج گوئیلاور ارائه نشده است.

این در حالی است که مقامات اتحادیه اروپا نیز هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

یحیی جامه 50 ساله، رئیس‌جمهوری گامبیا به دنبال کودتایی که 20 سال پیش در این کشور کوچک غرب آفریقا رخ داد، زمام امور کشور را به دست دارد. وی مخالفان را سرکوب کرده و با انتقادات شدیدی از سوی کشورهای خارجی به خاطر مسائل مختلفی از جمله حقوق بشر مواجه شده است.

اتحادیه اروپا در سال 2014 میلادی کمک 13 میلیون یورویی خود به گامبیا را به خاطر سوابق بدش در حقوق بشر مسدود کرد و در حال بررسی است که آیا در سال‌جاری میلادی کمک 150 میلیون یورویی را آزاد کند یا خیر.

دفتر ریاست‌جمهوری گامبیا در بیانیه‌ای مجزا اظهارات ماه گذشته میلادی سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا را که در آن اظهارات و تهدیدهای جامه را نامعقول و نقض حقوق بشر خوانده بود، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، اتهامات دولت آمریکا اقدامی نظام‌مند با هدف لطمه زدن به چهره گامبیا و اهریمن نشان دادن رهبری این کشور به خاطر موضعش علیه همجنسگرایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت بار دیگر خاطرنشان می‌شود که همجنسگرایی کاملاً مغایر با مذهب، فرهنگ و ارزش‌های سنتی گامبیا است و به هیچ‌وجه تحمل نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N848780

وبگردی