آفتاب
پورابراهیمی در تذکر شفاهی انتقاد کرد؛

انتصاب یک فرد در دو مسئولیت/ مگر قحط الرجال است

انتصاب یک فرد در دو مسئولیت/ مگر قحط الرجال است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد از انتصاب رئیس سازمان تامین اجتماعی به عنوان رئیس صندوق بازنشستگان فولاد، این اقدام را خلاف قانون خواند و خواستار حل مشکل ۸۸ هزار بازنشسته فولاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمد رضا پورابراهیمی در تذکر شفاهی به وزیر رفاه، گفت: ۸۸ هزار نفر از بازنشستگان صندوق فولاد هنوز تعیین تکلیف نشده اند. ما بارها به وزیر رفاه تذکر دادیم که مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد را تغییر دهد، زیرا این فرد توانایی حل مشکلات صندوق را ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز نامه ای در کازیوی نمایندگان قرار گرفت که بر اساس آن وزارت رفاه اعلام کرده رئیس سازمان تامین اجتماعی با حفظ سمت، رئیس صندوق بازنشستگان فولاد نیز شده است، این برخلاف قانون خدمات کشوری است و رئیس سازمان تامین اجتماعی نمی تواند مدیرعامل دو سازمان باشد.

وی با انتقاد از سوء تدبیر ربیعی در حل مشکل بازنشستگان صندوق فولاد گفت: ۱۸ هزار نفر از بازنشستگان این صندوق در استان کرمان هستند که با مشکلات معیشتی مواجه‌اند.

وی تاکید کرد: حل مشکل صندوق بازنشستگی فولاد با منابع فعلی نیز امکان پذیر است. مگر قحط الرجال است، یک فرد اقتصادی به مدیریت عامل این صندوق منصوب کنید تا مشکلات آن حل شود.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از بنیاد تعاون ناجا، گفت: در این بنیاد تخلفات متعددی رخ داده است. از مسئولان بنیاد خواستیم گزارشی از تخلفات بزرگ اقتصادی این بنیاد به ما ارائه دهد، اما تا امروز حتی یک صفحه گزارش نیز به مجلس ارائه نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص سهام عدالت، گفت: ۲۶ هزار میلیارد تومان ارزش سهام عدالت است که در اختیار ۲۵۰ نفر عضو هیات مدیره قرار دارد. رئیس جمهور با ارائه لایحه هر چه زودتر سهام عدالت را تعیین تکلیف کند.

در ادامه رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در تذکر شفاهی، تصریح کرد: روزی که در جلسه غیرعلنی درگیری بین کوچک زاده نماینده مردم تهران و ظریف وزیر امو رخارجه ایجاد شد سایت انتخاب عکس بنده را به عنوان تصویربردار این درگیری منتشر کرد.

 وی از ریاست مجلس خواست به حراست و حفاظت و روابط عمومی دستور دهد تا هر چه زودتر این موضوع را بررسی کنند. همچنین از دادستان کل کشور خواست موضوع اتهام سایت انتخاب به وی را بررسی کنند.

 

 

کد N848694

وبگردی