آفتاب
نماینده نوشهر:

راننده اتوبوس گردشگران عراقی با جاده آشنا نبوده است

راننده اتوبوس گردشگران عراقی با جاده آشنا نبوده است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن تعدادی گردشگر عراقی در جاده چالوس در پی سانحه رانندگی، گفت که راننده اتوبوس این گردشگران با جاده آشنایی نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم احمدی لاشکی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته اتفاق تلخی در جاده چالوس افتاد و عده‌ای از گردشگران از کشور عراق دچار سانحه شدند. در این حادثه 26 نفر جان باختند که 25 نفر آنها از عراق برای زیارت و سیاحت آمده بودند.

وی افزود: من از وزیر صنعت سوال می‌کنم چه پیگیری درباره اتوبوس‌های اسکانیا انجام داده است چرا که این اتوبوس‌ها آنی خاموش می‌شوند و از کنترل خارج می‌شوند و حوادث تلخی می‌آفرینند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ضمن تشکر از وزیر راه برای پیگیری آزاد راه تهران شمال باید بگویم جاده چالوس جاده پرخطری است و باید در این مدت برای حل مشکلات این جاده اقدامات لازم انجام شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: پیش از سقوط اتوبوس گردشگران عراقی در جاده چالوس اتوبوس دیگری در جاده هراز سقوط کرده بود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته راننده‌های این اتوبوس‌ها هیچ کدام با جاده آشنایی نداشتند در حالیکه اگر مسئولیت گردشگران به کسی داده می‌شود باید آشنایی لازم وجود داشته باشد تا این اتفاقات تلخ نیفتد.

وی در ادامه از کارکنان شرکت سیاه بیشه، کیسون و اهالی دره هریجان و مسئولان شهرستان‌های شهر چالوس برای کمک به اتوبوس حادثه دیده در جاده چالوس قدردانی کرد و گفت که با توجه به یک طرفه بودن جاده و عدم حضور بالگرد در زمان‌های مورد نظر کمک‌های لازم صورت گرفته است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از استاندار مازندران و ترکان خواست هر چه سریعتر منطقه آزاد تجاری نوشهر را عملیاتی کنند.

انتهای پیام

کد N848617

وبگردی