آفتاب

اعتراف رئیس سیا: سیاست خارجی آمریکا می‌تواند زمینه‌ساز تروریسم شود

اعتراف رئیس سیا: سیاست خارجی آمریکا می‌تواند زمینه‌ساز تروریسم شود

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اذعان کرد، ممکن است گاهی اوقات سیاست خارجی آمریکا باعث تحریک تروریسم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی.‌بی‌.اس گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور تلاش می‌کرد تا به این اطمینان برسد که کار ما در حفاظت از کشور به درستی انجام می‌شود اما ما باید اذعان کنیم که گاه مشارکت و مداخله مستقیم ما باعث تحریک تهدیدهای بیشتر علیه منافع امنیت ملی‌مان می‌شود.

وی افزود: این بدان خاطر است که افرادی که سیاست خارجی ما را اداره می‌کنند معمولاً به ما می‌گویند که تروریست‌ها همانند زامبی‌ها هستند که توسط نیروی غیرقابل درکی برای کشتار بی‌گناهان اداره می‌شوند تا زمانی که ما با تفنگ یا حمله پهپادی آنها را از پا درآوریم.

شاید مدیر سیا فراموش کرده بود که خود وی پنج سال پیش در پاسخ به سوالی در باره عمر فاروق عبدالمطلب، جوان 23 ساله نیجریه‌ای که سعی داشت خود را در پرواز دیترویت منفجر کند همین عبارات را بکار برده بود.

برنان ادامه داد: القاعده سازمانی است که وقف کشتار و سلاخی بی‌گناهان شده است. فکر می‌کنم انگیزه القاعده تنها حمله به سرزمین ما است.

عمر فاروق عبدالمطلب در اعترافات خود انگیزه‌اش را این چنین توضیح داده بود: من به تلافی حمایت‌های آمریکا از اسرائیل و کشتار بی‌گناهان و غیرنظامیان مسلمان در فلسطین به ویژه غزه و برای انتقام از کشتار غیرنظامیان و بی‌گناهان مسلمان در یمن، عراق، سومالی، افغانستان و دیگر نقاط جهان تصمیم داشتم به آمریکا حمله کنم.

با این حال به نظر می‌رسد برنان به خوبی متوجه است که سیاست خارجی آمریکا باعث حمله به مردم این کشور است و براساس یک کد حقوقی مشخص هرگونه تلاش برای اقدام تلافی‌جویانه علیه اقدامات آمریکا از فرد یک تروریست می‌سازد.

انتهای پیام

کد N848576

وبگردی