آفتاب
حسینی:

مذاکره‌کنندگان مثل رزمندگان دفاع مقدس از حقوق ملت دفاع کنند

مذاکره‌کنندگان مثل رزمندگان دفاع مقدس از حقوق ملت دفاع کنند

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواست همانند رزمندگان دفاع مقدس شجاعانه از حقوق ملت دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، فتح‌الله حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یک شنبه مجلس ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کننده هسته‌یی گفت : از این عزیزان انتظارداریم مواظب باشند حقی از ملت ایران ضایع نشود چرا که دشمن در کمین آنهاست ولازم است آنها هم مثل رزمندگانی که در دفاع مقدس شجاعانه ازمرزها دفاع کردند از کشور دفاع کنند.

وی با بیان این که استان کرمانشاه رتبه‌ی اول بیکاری در کشور را دارد، خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای روحانی اگر امروز فکری برای جوانان بیکار استان نشود شما باید نزد خدا پاسخگو باشید چرا که بیکاری در استان به مرز هشدار رسیده است.

این نماینده مجلس با بیان این که استان کرمانشاه در دوران جنگ با خاک یکسان شده و توان رقابت با استان‌های برخوردار کشور را ندارد یادآور شد: انتظار داریم در سفر هیات دولت به کرمانشاه نسبت به تصویب منطقه آزاد که یک ضرورت است اقدام شود تا بخشی از مشکلات بیکاری در کرمانشاه حل شود.همچنین خواستار اجرای مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه نیز هستیم.

حسینی با اشاره به پدیده‌ی گرد و غبار که مشکلاتی را برای مردم استان به وجود آورده گفت: از دولت می‌خواهیم حداقل کمک را به مردم استان داشته باشند و 50 درصد تعرفه ی آب و برق را کاهش دهند.

وی تامین اعتبار و احداث اماکن ورزشی ، برقی کردن چاههای کشاورزی، به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های استان کرمانشاه، حل مشکلات آب رسانی و تعیین تکلیف استخدام 4 هزار و 470 نفر از کارکنان برق منطقه‌ای را از دیگرمطالبات مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با تاکید برلزوم پرداخت حقوق رزمندگان معسر ، خاطر نشان کرد: مجلس و دولت همچنین موافقت کردند به صد هزار نفر از رزمندگان بالای 6 ماه سابقه‌ی حضور در جبهه تسهیلات مسکن اعطا شود اما بانک مرکزی و بانکهای عامل اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

حسینی با اشاره به ورشکستگی اکثر هتل داران در شهرستان کرمانشاه خواستار همکاری بانکها برای حل مشکلات آنها شد.

این نماینده مجلس با بیان این که اکثر پروژه‌های راه و شهرسازی در استان کرمانشاه متوقف شده خواستار آغاز مجدد این پروژه‌ها و همچنین اجرای سند راهبردی رزمندگان در وزارت آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام

کد N848498

وبگردی