آفتاب
در جلسه علنی امروز؛

دائمی شدن قانون اداره مدارس غیردولتی در دستور مجلس قرار گرفت

دائمی شدن قانون اداره مدارس غیردولتی در دستور مجلس قرار گرفت

لایحه «دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که پیش از این فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسیده بود و با عنوان لایحه «دو شوری» به کمیسیون آموزش  و تحقیقات ارجاع شده بود، در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بر اساس گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات، این لایحه پس از بحث و بررسی با حضور کارشناسان، به لایحه «دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی» تبدیل شد.

در جلسه امروز نمایندگان ماده واحده لایحه و 10 بند از آن را بررسی کردند و ادامه بررسی این لایحه به جلسه بعدی موکول شد.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هنگام بررسی این لایحه در سخنانی با بیان اینکه بخش مهمی از مشارکت مردمی در آموزش و پرورش با استفاده از مدارس غیردولتی انجام می‌شود، اظهار داشت: قانون تاسیس و اداره این مدارس ابتدا پنج سال دوره اجرای آزمایشی داشته است و مجلس نیز پس از انقضای این مهلت، تاکنون دو بار مهلت اجرای آزمایشی قانون را تمدید کرده است و در حال حاضر مدارس غیردولتی با خلاء قانونی مواجه هستند.

وی با اشاره به سهم بالای این مدارس در توفیقات نظام آموزشی و نیز پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، بر دائمی شدن قانون تاسیس و اداره این مدارس تاکید کرد.

فیاضی همچنین تصریح کرد: بسیاری از تخلفات و گرفتاری‌هایی که در رابطه با مدارس غیرانتفاعی (غیردولتی) مورد اعتراض مردم است، ناشی از همین خلاء قانونی در اداره این مدارس بوده و لذا از نمایندگان درخواست دارم نسبت به دائمی کردن قانون تاسیس و اداره این مدارس اقدام کنند تا ابزار مناسبی برای حل مشکلات آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: این مدارس در حال حاضر نیاز به صدور و تمدید مجوز و یا دریافت تسهیلات دارند که به خاطر خلاء قانونی موجود برای اداره آنها، امکان انجام این امور فراهم نیست و بنابراین، دائمی شدن قانون مربوط به این مدارس ضروری است.

کد N848374

وبگردی