آفتاب
در جمع خبرنگاران؛

لاریجانی: توافق در چارچوب‌های نظام برای کشور مفید است

لاریجانی: توافق در چارچوب‌های نظام برای کشور مفید است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده باید خیلی با حوصله و دقت نظر از مرحله نگارش متن توافق عبور کند گفت که اگر توافق در چارچوب‌های مشخص شده نظام انجام شود برای این مرحله از کشور مفید است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد میزان پایبندی گروه 1+5 در پایبندی به تعهداتش بعد از توافق ژنو در حوزه نفتی گفت: توافق ژنو پایه‌ای برای توافق اصلی بود. توافق ژنو موقت است ما یک گام کوچک برداشتیم و آنها نیز یک گامی برداشتند. اصل بر این بود که آنها جلوی اقدامات بعدیشان را بگیرند چون می‌دانیم که مصوباتی در این زمینه داشتند.

وی افزود: آزادی عمل برای پتروشیمی و نفت تا حد و حدودی را مشخص کردند اما اصل به توافق نهایی بر می‌گردد که در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته و افکار در اصولی به یکدیگر نزدیک شده است. اکنون موقع نگارش متن است که طبعا دارای ریزه‌کاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در مرحله ریزه‌کاری همواره اختلافات زیاد است؛ یعنی طرفین تلاش می‌کنند که بیشترین سهم را در بخش ریزه‌کاری برای خود در نظر گیرند. فکر می‌کنم تیم مذاکره کننده خیلی باید با حوصله و دقت نظر این مرحله را عبور دهد تا تمام توافقات انجام شده بتواند به خوبی متجلی شود.

لاریجانی تاکید کرد: اگر توافق در چارچوب‌هایی که نظام مشخص کرده انجام شود برای این مرحله از کشور مفید می‌دانم. منتها اکنون هنوز در بخش‌هایی اختلاف نظر وجود دارد که باید در مذاکرات حل شود.

ادامه دارد ...

کد N848303

وبگردی