آفتاب

عضو پارلمان اروپا: اتحادیه اروپا گشایش دفتر نمایندگی در تهران را در دستور کار دارد

عضو پارلمان اروپا: اتحادیه اروپا گشایش دفتر نمایندگی در تهران را در دستور کار دارد

ایرنا نوشت:

ریچارد هوییت عضو سوسیال دموکرات پارلمان اروپا اعلام کرد که هیات بلندپایه اروپایی در دیدار با مقامات ایرانی خواستار گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران نیز خواهند شد که کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سال گذشته بر آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سایت خبری «یورو ریپورتر» در این زمینه نوشت: عضو سوسیال دموکرات پارلمان اروپا تاکید کرده که سفر دو روزه هیات اروپایی به ایران می تواند به اعتمادسازی میان ایران و غرب بینجامد.

وی در ادامه افزوده است که «اگرچه مذاکرات در وین پیش می رود، اما گفت وگوهای هیات بلندپایه پارلمان اروپا در تهران می تواند اعتمادساز باشد تا مسائل خیلی دشوار تاحدی ساده تر شود.

هوییت گفت: «در مذاکرات پیش رو در مجلس ایران به ویژه این امکان برای ما فراهم می شود که با برخی منتقدان مذاکرات دیدار کنیم و عزم راسخ خود را نشان بدهیم، در عین حال که حسن نیت خود را نیز درباره یک رابطه بالقوه جدید با ایران نشان خواهیم داد.»

به گزارش یورو ریپورتر، هیات پارلمان اروپایی که در راس آن رئیس کمیسیون سیاست خارجی این پارلمان قرار دارد و شنبه دیروز وارد تهران شد، در گام نخست با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

این هیات سپس دیدارهایی نیز با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و مقامات مسوول در زمینه حقوق بشر و مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت.

4949

کد N848278

وبگردی