آفتاب

رحمانیان: رعایت بی‌طرفی در انتخابات برای ناظر و مجری امری بدیهی است

رحمانیان: رعایت بی‌طرفی در انتخابات برای ناظر و مجری امری بدیهی است

مدیر مسئول روزنامه شرق اظهار کرد: عملکرد دستگاه نظارتی و مجری انتخابات در قانون مشخص شده است و برای برگزاری انتخاباتی پرشور، این دو نهاد باید بر طبق قانون عمل کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات برای ناظر و مجری امری بدیهی است و نیازی به توصیف و تفسیر ندارد. مردم به کسی که مجری انتخابات شده است اعتماد کرده‌اند و رأی‌شان را به عنوان امانت به مجری و ناظر سپرده‌اند تا از آن به درستی و نیکی مراقبت کنند.

وی ادامه داد: اگر مجری یا ناظر گرایش سیاسی خاصی داشته باشند طبیعتا بر امانتداریش تاثیر می گذارد. همانطور که در قانون آمده اجرای مراحل مختلف انتخابات بر عهده دولت است. یعنی از مراحل قبل از برگزاری انتخابات تا شمارش آرا و اعلام نتایج، کلیه مراحل اجرایی به عهده دستگاه اجرایی است.

این فعال سیاسی همچنین گفت:‌ وظیفه دستگاه نظارت نیز در قانون مشخص شده که باید بر مراحل مختلف اجرایی قانون نظارت کند تا مشخص شود آیا مجری کارها را درست انجام می‌دهد یا خیر. من فکر می‌کنم برای برگزاری انتخاباتی با شرایط مطلوب باید هر کدام از این دو نهاد نظارتی و مجری وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت افرادی که در دستگاه دیپلماسی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری و رئیس جمهور گفته‌اند کسانی که در دستگاه دیپلماسی در زمینه مذاکرات فعالیت می‌کنند سرداران جبهه دیپلماسی به حساب می آیند همانطور که در جنگ نظامی سرداران و فرماندهان را به خط مقدم می فرستیم سرداران حوزه دیپلماسی نیز همان نقش را دارند. باید به آن‌ها احترام گذاشت و قدر آن‌ها را دانست.

رحمانیان افزود: در دنیا مرسوم نیست با افرادی که مسئولیت مهم این چنینی دارند رفتار خصمانه‌ای بکنند و به آن‌ها بتازند. باید فرمایشات رهبری را نصب العین قرار داد و به مجموعه دیپلماسی احترام گذاشت و آن‌ها را تقویت کرد.

انتهای پیام

کد N848091

وبگردی