آفتاب

سازمان امنیت و همکاری اروپا از وقوع چندین انفجار در دونتسک خبر داد

سازمان امنیت و همکاری اروپا از وقوع چندین انفجار در دونتسک خبر داد

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند که صدای چندین انفجار بزرگ در داخل و حوالی فرودگاه دونتسک در شرق اوکراین گزارش شده است که بیانگر نقض آتش بس موجود میان ارتش و مخالفان جدایی طلب دولت کی‌یف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارش دادند که صدای چندین انفجار در داخل و حوالی فرودگاه دونتسک در شرق اوکراین شنیده شده و در مجموع تاکنون 88 انفجار در شرق اوکراین صورت گرفته است.

به گفته ناظران سازمان امنیت و همکاری سربازان دولتی اوکراین در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی واقع در شمال غرب دونتسک مستقر شده و به تبادل آتش با نیروهای دفاع شخصی محلی پرداختند.

در این گزارش همچنین آمده است هیات ویژه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برآورد کرده که تسلیحات استفاده شده در این تبادل آتش با گلوله‌های 100 میلی‌متری بوده‌اند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین گزارش داده که این حملات با وجود آتش بس موجود و مورد توافق میان طرفین درگیر با اوکراین صورت گرفته است.

درگیری‌های خصومت بار در اوکراین از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه در یک سال گذشته بیش از 6400 کشته بر جای گذاشته است. هیات ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا در منطقه مستقر شده تا به تحقق توافق صلح که سپتامبر 2014 در مینسک بلاروس به امضا رسید، نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

کد N848073

وبگردی