آفتاب
در آلمان انجام می شود؛

بکارگیری ۲۲۰۰۰ نیروی پلیس برای تامین امنیت کنفرانس جی هفت

بکارگیری ۲۲۰۰۰ نیروی پلیس برای تامین امنیت کنفرانس جی هفت

کنفرانس جی هفت از امروز یکشنبه در آلمان آغاز می شود و مقامات برلین برای تامین امنیت این نشست از ۲۲ هزار نیروی پلیس استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آلمان امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) میزبان کنفرانس جی هفت است و در همین رابطه اعتراضاتی در شهرهای مختلف این کشور از جمله ایالت باواریا محل برگزاری نشست، در اعتراض به سباست های کشورهای تشکیل دهنده جی هفت برگزار می شود. 

بر اساس اعلام پلیس آلمان، عمده تظاهرات های برگزار شده اعتراضاتی صلح آمیز بوده اند اما ورود افراطیونی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، و اتریش و همراه شدن آنها با افراطیون آلمانی موجب شده  تا نگرانی هایی در مورد امنیت چهل و یکمین نشست جی هفت وجود داشته باشد. 

در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای گروه جی هفت، فعالان آلمانی با برپایی تظاهرات و تجمع، اعتراض خود را به عملکرد این گروه ابراز کردند. بر همین اساس پلیس آلمان از بکارگیری ۲۲ هزار نیرو برای تامین امنیت این نشست دو روزه خبر داده است.

جی هفت یا گروه هفت از هفت کشور صنعتی جهان تشکیل شده‌است که ۶۵٪ اقتصاد جهان را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک گردهمایی مشترک با هم دارند. کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و کانادا این هفت کشور را تشکیل می‌دهند.

کد N848049

وبگردی