آفتاب

استقبال انصارالله برای مشارکت در نشست ژنو بدون پیش شرط

استقبال انصارالله برای مشارکت در نشست ژنو بدون پیش شرط

سخنگوی انصارالله یمن از استقبال حوثیها از دعوت دبیر کل سازمان ملل متحد برای مشارکت در نشست ژنو بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله یمن اعلام کرد که نمایندگان این جنبش روز شنبه با «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن در عمان دیدار کرده اند.

وی افزود: مسائل مربوط به نشست ژنو در خصوص یمن محور مذاکرات صورت گرفته در این دیدار بود.

عبدالسلام همچنین اعلام کرد که موضع ابتدایی انصارالله درخصوص دعوت دبیر کل سازمان ملل متحد از گروههای یمنی برای مشارکت در نشست ژنو، بدون هیچ پیش شرطی استقبال از آن است.

به گزارش مهر، سازمان ملل متحد اعلام کرد که گفتگوهای صلح بین طرف های درگیر در جنگ یمن را در روز ۱۴ ژوئن (بیست و چهارم خرداد) در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد کرد.

دولت فراری یمن خواستار آن بود که نیروهای انصارالله نه تنها از شهرهای اصلی این کشور عقب نشینی کنند بلکه بپذیرند عبد ربه منصورهادی رئیس جمهور مستعفی یمن باید قدرت را در این کشور در دست داشته باشد.

این در حالی بود که نیروهای مردمی یمن پیش شرط خود برای حضور در این گفتگوها را توقف حملات عربستان به این کشور و برقراری آتش بس اعلام کرده بودند.

نیروهای مردمی یمن از شهریور ماه گذشته کنترل این کشور را در دست دارند اما عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی از روز ۲۶ مارس بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

کد N848041

وبگردی