آفتاب
یورو ریپورتر گزارش داد:

اهمیت و تاثیر سفر هیئت اروپایی به تهران

اهمیت و تاثیر سفر هیئت اروپایی به تهران

یک رسانه غربی سفر اعضای بلندپایه این پارلمان به تهران را که در آستانه مهلت تعیین شده برای توافق جامع میان ایران و کشورهای ۱+۵ انجام گرفته است، سفری تاثیرگذار در مذاکرات اتمی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبسایت خبری یورو ریپورتر، اظهارات «ریچارد هوییت» عضو سوسیال دموکرات پارلمان اروپا را بازتاب داده که تاکید می‌کند سفر دو روزه هیات اروپایی به ایران می‌تواند به اعتمادسازی میان ایران و غرب بینجامد.

هوییت در این رابطه اظهار داشت: «اگرچه مذاکرات در وین پیش می‌رود، اما گفتگوهای این دو روز می‌تواند به اعتمادسازی بینجامد تا امتیازات خیلی دشواری که باید داده شود، تاحدی ساده‌تر شود. دیداری که در مجلس ایران انجام می‌شود به‌ویژه این امکان را برای ما فراهم می‌آورد که با برخی از منتقدان مذاکرات دیدار کنیم و عزم راسخ خود را نشان بدهیم. در عین حال که حسن نیت خود را نیز درباره یک رابطه بالقوه جدید با ایران نشان خواهیم داد.»

هیات پارلمان اروپایی که در راس آن رئیس کمیسیون سیاست خارجی این پارلمان قرار دارد، روز شنبه برای گفتگوهایی دو روزه با مقامات ایرانی وارد تهران شد و در گام نخست با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد. 

ریچارد هوییت تاکید کرده که هیات پارلمانی اروپا در دیدار با مقامات ایرانی خواستار گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران نیز خواهد بود، امری که کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سال گذشته خواهان آن شده بود.

کد N848033

وبگردی