اعتراض روزنامه رسالت به هاشمی به خاطر معتبر دانستن رای مردم

روزنامه رسالت نوشت:

آقاي هاشمي رفسنجاني عصر روز 12 خرداد 94 در مراسم افتتاحيه همايش بين المللي جهان عاري از خشونت در انديشه امام خميني (ره)
گفت: «پيامبر اکرم (ص) به حضرت علي (ع) گفت شما مي توانيد ولي باشيد اما بايد مردم شما را بپسندند، چرا که واقعاً رأي گيري و خواست مردم اصل معتبري است.» (پايگاه اطلاع رساني هاشمي رفسنجاني) خوب بود آقاي هاشمي مأخذ اين روايت از پيامبر اکرم (ص)
را هم مي گفتند. آنچه در غدير خم اتفاق افتاد اين بود که پيامبر اکرم (ص) از سوي خداوند مأموريت يافت علي (ع) را به عنوان امام و ولي مردم پس از خود اعلام کند. اين اعلام مشروط به رأي مردم نبود. حتي به پيامبر (ص) مي فرمايد اگر اين را اعلام نکني، رسالت خود را کامل نکرده اي؛ «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» (اي پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوي تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكني پيامش را نرسانده‏اي و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مي‏دارد، آري خدا گروه كافران را هدايت
نمي‏ كند.) (سوره مائده - آيه 67)
در فلسفه سياسي شيعه بويژه فلسفه سياسي امام خميني (ره) قاعده «نصب» الهي حاکم، مستند به روايت غدير، جايگاه ويژه اي دارد. آقاي رفسنجاني بايد بگويد فلسفه سياسي او مستند به چه روايتي است؟ ايشان چرا در تفسير خويش (تفسير راهنما) در ذيل آيه 67 سوره مائده، در مورد اين ادعاي جديد خود حرفي نزده است، بلکه ايشان در تفسير خويش تاکيد کرده است از پيام هاي عبارت قرآني «وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» اين است که مبلغان دين به خواسته هاي انحرافي مردمان به هنگام اجراي فرمان هاي الهي و تبليغ احكام دين، ضروري است اعتنايي نکنند.

 

17302

کد N847992

وبگردی