آفتاب
دو عضو شورای راهبردی اصلا‌ح‌طلبان در گفتگو با مهر:

اطلاعی از تشکیل «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» نداریم

اطلاعی از تشکیل «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» نداریم

دو عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان ضمن بی اطلاعی از خبر هفته نامه صدا مبنی بر تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان تاکید کردند: چنین نهادی در جریان اصلاحات تشکیل نشده است.

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار و عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نهاد عالی اصلاح‌طلبان که هفته نامه صدا از برگزاری اولین جلسه آن خبر داده بود چه کار ویژه هایی دارد اظهار کرد: من از تشکیل چنین نهادی خبر ندارم.

وی افزود: من عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان هستم ولی فکر نمی‌کنم چنین نهادی در جریان اصلاحات تشکیل شده باشد.

آذر منصوری یکی دیگر از اعضای شورای راهبردی اصلاح‌طلبان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: امروز این خبر را در هفته نامه صدا دیدم ولی از تشکیل چنین نهادی خبر ندارم.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در همین رابطه گفت: «جلسه برخی سران اصلاحات که چند روز پیش در دفتر خاتمی برگزار شد در راستای یک موضوع خاص بوده است که به معنای تشکیل نهادی با عنوان نهاد عالی اصلاح‌طلبان نیست». این منبع آگاه تاکید کرد: «از این دست جلسات همواره در دفتر برخی سران اصلاح‌طلب برگزار می‌شود اما فعلا هیچ دستور کاری مبنی بر تشکیل نهاد یا شورای جدیدی در جریان اصلاحات وجود ندارد».

به گزارش خبرگزاری مهر «هفته نامه صدا» ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران طی یادداشتی مدعی شد؛ «اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» برگزار شد. این نهاد مجلس مشورتی است که در آن سران جریان اصلاحات و نمایندگان احزاب موثر حضور دارند.»

گفتنی است اصلاح طلبان به دلیل اختلافات عدیده میان «شورای مشورتی» و «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» به تشکیل شوراها و نهادهای مختلف روی آورده اند که از جمله می توان به «تشکیل شورای راهبردی اصلاح طلبان» اشاره کرد که از سوی بسیاری از اصلاح طلبان مورد نقد جدی قرار گرفته است. 

در این میان به نظر می‌رسد هفته نامه صدا با توجه به وجود اختلافات بسیار در بدنه و رئوس اصلاحات سعی دارد با خبرسازی به ایجاد انسجام در جریان اصلاحات کمک کند.

کد N847865

وبگردی