آفتاب
سخنگوی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا:

موضع اروپا در قبال لغو تحریم‌ها با کنگره آمریکا متفاوت است

موضع اروپا در قبال لغو تحریم‌ها با کنگره آمریکا متفاوت است

یک مقام ارشد پارلمان اروپا با اشاره به سفر هیات‌های بلندپایه پارلمان اروپا به ایران در هفته جاری گفت: این سفر می‌تواند نقش مهمی را در اعتمادسازی میان ایران و اروپا در مسیر دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از وب سایت خبری یورو پورتر، ریچارد هویت، سخنگوی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در این‌باره اظهار کرد: معتقدم سفر هیات‌های بلندمرتبه پارلمان اروپا به تهران می‌تواند پیامی به هر دو جناح محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان ایران در رابطه با حسن نیت اروپا در قبال برداشته شدن تحریم‌ها و مقایسه موضع کشورهای اروپایی با مواضع کنگره آمریکا باشد که در صورت دستیابی به توافق ایران بتواند فعالیت‌های بین‌المللی و تجاری خود را از سر گیرد.

او ادامه داد: واضح است که مذاکرات هسته‌ای که هم اکنون در وین در جریان است با پیشرفت‌های خوبی روبه‌رو بوده است اما دیدار مقامات اروپایی و ایرانی در هفته جاری می‌تواند به اعتمادسازی و ساده‌تر کردن تبادل امتیازات برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای کمک قابل توجهی کند.

سخنگوی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا افزود: ملاقات‌هایی که در مجلس ایران انجام خواهیم داد به ما این فرصت را می‌دهد تا برخی از منتقدان توافق هسته‌ای را ملاقات کرده و با آن‌ها برای ساخت یک رابطه جدید میان ایران و اروپا گفت‌وگو کنیم.

هویت هم‌چنین گفت: ایران هم اکنون هم باید در راستای منافع مردم خود و نیز حل مناقشات منطقه نقش خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: البته نگرانی‌هایی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران برای اعضای اتحادیه اروپا نیز وجود دارد که طرح آن‌ها کاملا منطقی است. هم اکنون با توجه به باقی ماندن کم‌تر از یک ماه به ضرب الاجل مذاکرات اهمیت این دیدارها دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام

کد N847858

وبگردی