آفتاب

یک آمریکایی به جرم تلاش برای پیوستن به داعش به 82 ماه زندان محکوم شد

یک آمریکایی به جرم تلاش برای پیوستن به داعش به 82 ماه زندان محکوم شد

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک مرد آمریکایی که به تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش اعتراف کرد، به 82 ماه زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، مایکل وولف، مرد آمریکایی 24 ساله‌ای که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش تلاش می‌کرده، در فرودگاه هیوستن در ژوئن 2014 بازداشت شد و به جرم خود درخصوص تلاش برای حمایت تجهیزاتی از داعش اقرار کرده است.

این بیانیه تصریح ساخت: وولف تایید کرده که در راستای این برنامه خود تقاضای دریافت یک گذرنامه آمریکایی را داده و این گذرنامه را دریافت کرده است، در تمرین‌های ورزشی شرکت کرده است، دست به مانورهای نظامی زده و همچنین تلاش کرده تا ارتباطاتش را به جهت اجرای تصمیم خود به منظور سفر به خارج از آمریکا و شرکت در عملیات‌های تروریستی پنهان کند.

بنا به گفته مقامات آمریکایی، این فرد 24 ساله قصد داشته به اروپا سفر کند تا در آنجا با یک مامور مخفی پلیس FBI که وی گمان می کرده به او برای سفر به ترکیه و رفتن به سوریه به منظور جنگیدن برای گروه داعش کمک خواهد کرد، دیدار کند.

این در حالی است که در ماه مه گذشته یک فروشنده 37 ساله آمریکایی نیز اقرار کرد که قصد حمایت از تروریست‌ها را داشته و یک بلیت یک طرفه برای پیوستن به تروریست‌های داعش خریده بوده است.

انتهای پیام

کد N847834

وبگردی