آفتاب

آزادی دو شهروند ربوده شده روس در دارفور سودان

آزادی دو شهروند ربوده شده روس در دارفور سودان

سفارت روسیه در پایتخت سودان اعلام کرد، دو تبعه روسی که ماه ژانویه در منطقه دارفور این کشور ربوده شده بودند،‌ توسط گروگانگیران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، 29 ژانویه سال جاری دو مرد روس توسط یک گروه از افراد مسلح ناشناس در شهر زالنجی،‌ مرکز ایالت دارفور مرکزی ربوده شدند.

آرتور سافوکوف،‌ سخنگوی سفارت روسیه در شهر خارطوم،‌ پایتخت سودان به خبرگزاری فرانسه گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما از سوی سرویس امنیتی و اطلاعاتی ملی سودان به دست آوردیم، گروگان‌های روسی در مرکز دارفور آزاد شدند.

این سخنگو تاکید کرد، بنا به اعلام سرویس امنیت و اطلاعات سودان، برای آزاد کردن این دو مرد روس هیچ خونبهایی پرداخت نشده و از زور نیز استفاده نشده است و آنها به شکلی مسالمت آمیز آزاد شدند.

سافوکوف اظهار کرد، این دو تبعه روس بعد از ظهر امروز(شنبه) از شهر زالنجی به شهر خارطوم منتقل شده و از سلامت مناسبی برخوردارند.

رسانه های روسیه گزارش دادند،‌ این دو نفر در استخدام شرکت "یو تر" روسیه بوده و بر اساس یک قرارداد برای هیات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور(UNAMID) کار می کردند .

این نیرو در سال 2007 در این منطقه در غرب سودان مستقر شد تا از غیرنظامیان محافظت کرده و به دارفور کمک رسانی کند.

انتهای پیام

کد N847808

وبگردی