آفتاب

رهبر مخالفان مقدونیه از مذاکرات حل بحران کنار کشید

رهبر مخالفان مقدونیه از مذاکرات حل بحران کنار کشید

رهبر اصلی مخالفان دولت مقدونیه که چندی پیش با افشای رسوایی شنود مکالمات بیش از 20 هزار نفراز مردم این کشور توسط مقامات دولت، بحران سیاسی عمیقی را در این کشور به راه انداخت روز جمعه از مذاکرات برای حل وفصل این بحران سیاسی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با خارج شدن زوران زائف، رهبر اصلی مخالفان دولت مقدونیه از مذاکرات توافق مقدماتی، برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور تا پایان آوریل سال آینده مورد تردید قرار گرفته است.

زوران زائف به خبرنگاران در شهر اسکوپیه، پایتخت مقدونیه گفت تصمیم گرفته است در دور بعدی مذاکرات با نیکولا گروئفسکی، نخست وزیر مقدونیه در شهر بروکسل شرکت نکند.

زائف، یوهانسهان، کمیسیونر گسترش اتحادیه اروپا را که میانجی‌گر این مذاکرات بوده متهم به غرض ورزی در جریان مثبت خواندن انتخابات سراسری سال گذشته مقدونیه کرد.

زائف نتایج این انتخابات را مردود دانسته و مدعی دانسته که در این انتخابات تقلب رخ داده است. وی تقریبا حدود یک سال است که پارلمان مقدونیه را تحریم کرده و خواهان استعفای گروفسکی شده است.

چند روز پیش رهبران سیاسی مقدونیه توافق کردند تا پایان آوریل 2016 انتخابات سراسری زد هنگام برگزار کنند تا بحران سیاسی این کشور حل و فصل شود.

یوهانسهان اعلام کرده بود که در دور بعدی مذاکرات در بروکسل طی روزهای آتی توافق نهایی برای برگزاری این انتخابات مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

پس از آنکه زوران زائف از ماه ژانویه اقدام به انتشار تدریجی مکالمات شنود شده توسط مقامات دولت مقدونیه کرد تا فساد در عالی ترین سطوح این دولت را افشا کند بحران سیاسی در مقدونیه بالا گرفت.

وی مدعی است گروئفسکی که از سال 2006 تاکنون در مقدنیه در قدرت است عامل شنود مکالمه بیش از 20 هزار تن از مردم مقدونیه شامل سیاستمداران، مقامات پلیس، خبرنگاران، قضات و دیگر افراد است.

ماه گذشته میلادی دو مقام بلندپایه دولت مقدونیه که در کانون این مناقشه قرار گرفته بودند و همچنین رئیس سازمان اطلاعات این کشور برای کم کردن از این تنش‌ها استعفا کردند.

انتهای پیام

کد N847798

وبگردی