آفتاب

حکم دادگاه احمد توکلی صادر شد

حکم دادگاه احمد توکلی صادر شد

بر اساس حکم دادگاه، احمد توکلی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید اما این حکم به مدت دو سال تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی مدیر مسئول سایت الف، با تایید این حکم، افزود: البته حکم دادگاه امروز رسماً به من ابلاغ نشد و فقط از محتوای آن مطلع شدم.

وی گفت: محکومیت بنده به علت انعکاس نظرات مردم در سایت الف بود.

توکلی افزود: سه اتهام داشتم که از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اتهام نشر خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی تبرئه شدم.

وی گفت: شاکی اصلی من دادستان تهران بود که در خصوص توهین خوانندگان سایت الف به مجلس و اشخاصی که معترض بودند تبرئه شدم اما دادگاه مرا در خصوص توهین به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور سابق مجرم شناخت.

مدیرمسئول سایت الف افزود: دادگاه وظیفه قانونی خود را انجام داده است اما چون نظر دادگاه را منطبق بر قانون نمی دانم اعتراض خواهم کرد .

صدور حکم دادگاه توکلی

محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران هم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما  از صادر شدن حکم دادگاه احمد توکلی مدیر مسئول سایت «الف» خبر داد و گفت : حکم وی در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی صادر شده است و در مهلت قانونی به وی ابلاغ می شود.

وی درباره جزئیات حکم گفت: تا قطعی شدن حکم نمی توان درباره جزئیات آن اظهار نظر کرد.

دادگاه احمد توکلی طی دو جلسه در ۲۷ اردیبهشت و سوم خرداد در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد.

شاکیان پرونده نیز به غیر از مدعی العموم، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشائی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری بودند.

علی‌اکبر جوانفکر طی لایحه ای و حسینی نیز به وکالت از مشائی و بقایی از شکایت خود صرف نظر کردند.

براساس کیفرخواست صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام احمد توکلی فعالیت علیه نظام، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به رئیس جمهور وقت، توهین به قضات و رئیس قوه قضائیه و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده بود.

کد N847746

وبگردی