آفتاب
شهریاری خبر داد

طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی

طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به شکل جدی در دست پیگیری و در حال تصویب است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حسینعلی شهریاری که به دعوت مجمع نمایندگان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این شهر سفر و در جمع اعضای این مجمع سخن می‌گفت، لزوم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی را متذکر شد.

شهریاری همچنین گفت: در جلسات آزاداندیشی باید به دانشجویان اجازه داد تا در خصوص مسائل مختلف به بحث و گفت و گو بپردازند.

وی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال‌های اخیر در ابعاد توسعه واحدهای دانشگاهی، اجرای برنامه پزشک خانواده و شیوه مدیریت دانشگاه را سرآمد در کشور توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، مجمع نمایندگان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نیز در این جلسه به طرح مشکلات و مطالبات مرتبط با این حوزه پرداختند.

مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی به ویژه فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری، حقوق بسیار ناچیز دانشجویان دکتری، برگزار نشدن دوره‌های فرصت مطالعاتی طی سال‌های اخیر، دادن اختیار به دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت استفاده از اساتید دانشگاه‌های معتبر دنیا به عنوان استاد راهنما یا مشاور، کمبود شدید اعضای هیئت علمی در بسیاری از گروه‌های علوم پایه و بهداشت، برخلاف اضافه شدن رشته‌های تحصیلی جدید و افزایش ظرفیت دانشجویان و نبود مجوز به‌کارگیری اعضای جدید، پرداخت نشدن پژوهانه از سال 89 تاکنون به دانشجویان پی‌اچ‌دی، از مطالب طرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

کد N847721

وبگردی