آفتاب

تشکیل کابینه جدید سودان به تاخیر افتاد

تشکیل کابینه جدید سودان به تاخیر افتاد

منابع آگاه سودانی اعلام کردند که به دنبال اختلافاتی که بر سر سهمیه احزاب در کابینه این کشور به وجود آمده رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه‌ جدید طولانی‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الحیاه، دفتر رهبری حزب کنگره ملی به ریاست عمر البشیر، رئیس جمهور سودان به بررسی پیشنهادات ارائه شده برای کابینه جدید مشغول بود و رهبران حزب حاکم برخی اسامی را حذف و تغییراتی در کابینه اعمال کردند.

ابراهیم غندور، معاون ریاست حزب کنگره ملی اظهار داشت: دو حزب هنوز کاندیداهای خود را معرفی نکرده‌اند و پیش بینی می‌شود با پایان یافتن رایزنی‌ها، کابینه جدید ظرف 48 ساعت آینده اعلام شود.

غندوز با تاکید بر اینکه همه حزب‌هایی که در کابینه قبلی حضور داشتند، با نسبتی نزدیک به 35 درصد در کابینه جدید حضور دارند گفت: اعضای حزب ملی با مشارکت 65 درصدی در دستگاه اجرایی، فردا (یکشنبه) در مقابل رئیس جمهوری مراسم تحلیف به جای آورند.

از طرف دیگر شورشیان سودان جنوبی که از دسامبر 2013 با ارتش کشور می‌جنگندند روز گذشته دریافت هرگونه سلاح از دولت خارطوم را تکذیب کردند.

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد یک سازمان غیر دولتی در لندن اطلاعاتی از محل اختصاصی سلاح و مهمات شورشیان که نوامبر گذشته ارتش سودان آن را در شرق کشور کشف کرد، جمع آوری کردند که در این گزارش آمده است که از آسیب‌های شدیدی که به این سلاح‌ها وارد شده می‌توان فهمید که آنها از هواپیما به پایین انداخته‌ شده‌اند.

انتهای پیام

کد N847680

وبگردی