آفتاب

مالزی در مسیر ورود به جمع کشورهای هسته‌ای

مالزی در مسیر ورود به جمع کشورهای هسته‌ای

رییس شرکت توسعه هسته‌ای مالزی گفت: زمانی که کشورهای کم‌تر توسعه یافته‌ای هم‌چون پاکستان و رومانی می‌توانند بدون رخ دادن هیچ‌گونه حادثه‌ای از انرژی هسته‌ای استفاده کنند، بنابراین مالزی هم توانایی انجام آن را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پاگیاه خبری تودی آنلاین، موهد جافر، رییس شرکت توسعه هسته‌ای مالزی هم‌چنین از تصمیم این کشور برای ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مالزی خبر داد.

او گفت: علاوه بر پاکستان و رومانی، آفریقای جنوبی، آرژانتین و برزیل نیز از نیروگاه‌های هسته‌ای بدون رخ دادن هیچ‌گونه حادثه‌ای استفاده می‌کنند در حالی که کشورهای توسعه یافته‌ای هم‌چون روسیه، آمریکا و ژاپن تاکنون چندین حادثه هسته‌ای را تجربه کرده‌اند.

پس از آن که دولت مالزی اعلام کرد که قصد دارد در سال 2020 پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای خود را آغاز کند این تصمیم دولت به دلیل خطرات احتمالی انرژی هسته‌ای مانند آن چه در سال 2011 در نیروگاه فوکوشیما ژاپن رخ داد مورد انتقاد جامعه‌ی مالزی و افکار عمومی قرار گرفته است.

رییس شرکت توسعه هسته‌ای مالزی در این باره نیز اظهار کرد: زمانی که بحث انرژی هسته‌ای مطرح شود ما همه تلاش خود را برای اجرای آخرین استانداردهای ایمنی و جنبه‌های امنیتی ممکن انجام خواهیم داد و مردم مالزی نیز باید به اقدامات ایمنی که توسط دولت اجرا خواهد شد اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام

کد N847662

وبگردی