آفتاب
عضو جامعه روحانیون مبارز:

جدایی دین از سیاست؛ نتیجه اسلام امریکایی است

جدایی دین از سیاست؛ نتیجه اسلام امریکایی است

عضو جامعه روحانیون مبارز در گفتگویی به تشریح اصول مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در قبال اسلام ناب محمدی از منظر حضرت امام(ره) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام  حسین ابراهیمی گفت و گو با رویداد با اشاره به اینکه مصادیق این مسئله در زمان حضرت امام(ره) تبیین شده بود، اظهار کرد: اسلام امریکایی دارای دو ویژگی است که اسلام ناب محمدی در مقابل آن قرار می گیرد و مقام معظم رهبری فرمودند حضرت امام-ره- در پی اثبات اسلام ناب، نمی خواستند در جامعه ما، سکولار وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه حضرت امام(ره) اسلام فردی و دور از سیاست را قبول نداشتند، ادامه داد: از دیگر سو نفی اسلامِ متحجر که نتیجه آن همین گروه های تروریستی و سلفی است از طریق اثبات اسلام ناب میسر است. 

ابراهیمی در تعریف اسلام ناب محمدی مفاهیمی چون مقاومت، ثبات، ایستادگی، اعتقاد، اخلاص، جهاد و دفاع را نام برد و افزود: همه خصوصیاتی که در جامعه ایجاد تحول اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نماید، نتیجه اسلام ناب محمدی است و از طرف دیگر، هر آنچه جدایی دین از سیاست را پدید آورد، اسلام امریکایی است. 

این عضو جامعه روحانیون مبارز نگرش تحریف گر غرب نسبت به امام راحل را همان تحریف اسلام خواند و تصریح کرد: امام-ره- در اسلام ذوب بودند و اگر گفتار و رفتار ایشان را به آیات و روایت و سیره اهل بیت-ع- و پیامبر-ص- تطبیق دهیم، هیچ فاصله ای با اصول اسلام مشاهده نخواهیم کرد. 

ابراهیمی در توضیح لزوم توجه به بازخوانی در رفتار امام(ره)، گفت: امام-ره- همواره می فرمودند مسئله فلسطین، مسئله جهان اسلام است و یا حمایت از مظلوم از اصولی است که باید در تمام حرکات ما مشاهده شود. 

وی در ادامه به ضرورت این بازخوانی تاکید و تصریح کرد: [اگر این تحریف شکل گیرد] مسائلی چون حمایت از مظلوم، استقلال کشور، آزادی جمعی وجود نخواهد داشت؛ این نکته از فرمایشات آقا بود که [غربی ها] درباره استقلال سخن نمی گویند؛ اما برای آزادی خیلی حرف می زنند. 

ابراهیمی اضافه کرد: آزادیِ واقعی یعنی انسان مستقل باشد؛ بنابراین وقتی از آزادی سخن به میان می آید، می بایست استقلال نیز در این مفهوم نهفته باشد و به عبارت دیگر استقلال اهمّ بر آزادی است؛ بدین معنا که اگر کشور و ملتی مستقل شد، آزاد نیز خواهد بود. 

این عضو جامعه روحانیون مبارز در بخشی دیگر از سخنانش گفت: امام-ره- همواره بر وحدت ملی تاکید داشتند؛ لذا اگر عوامل مؤثر بر موفقیت و پیروزی انقلاب را برشمریم، به بحث وحدت می رسیم که اگر وحدت ملی نبود، قطعا انقلاب اسلامی پدید نمی آمد. 

ابراهیمی در خاتمه اسلامی گری، رهبریت و وحدت ملت ایران را در ایجاد اصلِ انقلاب اسلامی و حفظ آن مؤثر خواند و افزود: امروز اگر خدای ناکرده این اصول مخدوش شوند، آنچه را بدست آوردیم از دست خواهیم داد؛ لذا وحدت ملی بالاترین اصلی است که یک ملت را پیروز می گرداند. 
 

 

کد N847643

وبگردی