آفتاب
یونسی در گفتگو با مهر:

همایش ندای ایرانیان آخرخرداد برگزار می‌شود/گلایه از وزارت کشور

همایش ندای ایرانیان آخرخرداد برگزار می‌شود/گلایه از وزارت کشور

سخنگوی حزب ندا با بیان اینکه ما مسیر تعامل را با دولت روحانی در پیش گرفته ایم گفت: هنوز پروانه فعالیت حزب از سوی وزارت کشور صادر نشده است و ما دلایل این تاخیر در عدم صدور پروانه را نمی‌دانیم.

 حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری همایشی توسط این حزب در ماه جاری اظهار کرد: این همایش یک همایش داخلی مسئولان حزب ندا است و همایشی حزبی و تشکیلاتی محسوب می شود که اواخر خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از برگزاری کنگره که در اسفند ماه سال گذشته داشتیم کمیته ها و دفاتر استانی راه اندازی شد و همایش پیش رو در واقع اولین جلسه مسئولان سراسری حزب خواهد بود.

یونسی گفت: موضوع مهمی که در این برنامه در دستور کار داریم، انتخابات مجلس دهم است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پروانه فعالیت حزب ندای ایرانیان تاکنون توسط وزارت کشور صادر نشده است تاکید کرد: ما این موضوع را پیگیری کرده یم و نامه ای به قائم مقام وزیر کشور دادیم و ایشان هم قول مساعد دادند که پیگیری می کنند اما هنوز این پروانه صادر نشده است.

وی تصریح کرد: ما دلایل تاخیر در عدم صدور پروانه فعالیت را متوجه نمی شویم در صورتی که اولین حزبی بودیم که طبق این قانون و روال جدید با ما برخورد شد و امروز هم با همان روال با ما رفتار می کنند در صورتی که این روال در هیچ جایی ثبت و ضبط نشده است.

یونسی اظهار کرد: امروز وزارت کشور در حال استعلام از نهادها و مراجع قضایی و امنیتی و اخذ تاییدیه اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ما همواره مسیر همراهی و تعامل را بخصوص با دولت آقای روحانی در پیش گرفته ایم گفت: به نظر ما تاخیر در صدور پروانه فعالیت هیچ توجیهی ندارد با اینکه همه چیز آماده است و اساسنامه، مرامنامه و مدارک تحویل وزارت کشور شده اما در عین حال پروانه فعالیت هنوز صادر نشده است.

وی گفت: ما دلیل به طول انجامیدن صدور پروانه فعالیت در سالی که قرار است انتخابات مجلس برگزار شود را نمی فهمیم اما به هر حال ما این موضوع را به طور طبیعی پیگیری می کنیم و امیدواریم که حل و فصل شود.

یونسی تاکید کرد: بسیاری از فعالیت های ما در استان ها منوط بر صدور پروانه فعالیت از سوی وزارت کشور است تا اجازه برگزاری همایش های استانی داده شود چراکه بدون پروانه فعالیت نمی توان همایش ها و جلسات مختلف را برگزار کرد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه هنوز به طور رسمی عضویتی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نداریم اما فعالیت های خود را در حوزه های مختلف از جمله انتخابات انجام می دهیم تصریح کرد: حضور در این شوراها به ایجاد هماهنگی بین اصلاح طلبان کمک می کند اما مهمترین دغدغه ما در خصوص پروانه فعالیت از سوی وزارت کشور شروع فعالیت های استانی حزب ندای ایرانیان است.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی ورود مصداقی به بحث انتخابات خواهید داشت اظهار کرد: کمیته انتخابات در حال رصد این موضوع است و افراد را به شکل های مختلف از جمله نمایندگان سابق و فعلی مجلس مورد بررسی قرار می دهد و در استان ها هم این ارزیابی ها در حال انجام است.

یونسی خاطرنشان کرد: علاوه بر این افرادی از خود حزب که دارای پتانسیل و ظرفیت کاندیداتوری هستند را هم بررسی می کنند که آیا در تهران یا شهرستان ها می تواند در معرض کاندیداتوری قرار بگیرند یا خیر.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه هنوز وارد گفتگو با افراد و جریان ها در این موضوع نشده ایم زیرا فعلا ورود به این شکل زودهنگام است، گفت: اینکه به چه صورت افراد و گزینه ها در قیاس با کاندیداهای دیگر جریان ها مطرح و نهایی می شوند را باید در ماه های منتهی به انتخابات مجلس مورد بررسی قرار داد.

کد N847574

وبگردی