آفتاب

رژیم صهیونیستی به‌دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای

رژیم صهیونیستی به‌دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: وزیر انرژی اسراییل در سفرش به واشنگتن مقامات آمریکایی را برای تمدید مذاکرات تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به واشنگتن سفر کرده بود در دیدار با مقامات آمریکایی از آن‌ها خواسته است تا یک توافق خوب را فدای امضای هر توافقی در تاریخ تعیین شده نکنند.

اشتاینیز روز جمعه در یک گفت‌وگو تاکید کرد که دولتش بر این باور است پارامترهایی که ایران و گروه 1+5 در اوایل ماه آوریل بر سر آن‌ها به توافق رسیدند نقاط ضعفی دارد که به ایران اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهد به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که مسوول پیگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران شده است، در این اظهارات مداخله جویانه خود گفت:‌ در تفاهم به دست آمده ضمانت‌های کافی که اطمینان دهد ایران اجازه دسترسی به موقع بازرسان بین‌المللی به سایت‌های هسته‌ای و نظامی مشکوک را می‌دهد وجود ندارد.

وی تاکید کرد که این توافق باید به قدری محکم باشد که نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران را برطرف کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، این در حالی است که مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر گفته‌اند که دولت اوباما به دنبال تمدید دوباره مذاکرات نیست.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت:‌ همان‌طور که قبلا گفته‌ایم تمرکز برای دستیابی به توافق جامع ماروی 30 ژوئن است و ما هیچ چیزی کم‌تر از یک توافق که اهداف‌مان را برآورده می‌کند نخواهیم پذیرفت.

اشتاینیتز که پیش از این وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی بوده است در این سفر با وزیر خزانه‌داری و وزیر انرژی آمریکا دیدار کرده و گفته است اسراییل دست از انتقاداتش از توافق هسته‌ای احتمالی که امنیت ملی‌مان را تضعیف می‌کند بر نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات هسته‌ای تاکنون همواره از مخالفان اصلی آن بوده و حتی تلاش کرده تا با استفاده از نفوذ خود در کنگره آمریکا در مسیر این مذاکرات مانع تراشی کند. مقامات این رژیم در حالی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند که صهیونیست‌ها خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
کد N847540

وبگردی