آفتاب
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

امکان شناسایی درآمد واقعی ثروتمندان بدون حساب‌های بانکی وجود دارد

امکان شناسایی درآمد واقعی ثروتمندان بدون حساب‌های بانکی وجود دارد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای شناسایی ثروتمندان نیازی به سرک کشیدن به حساب‌های بانکی افراد نیست بلکه از طریق بانک‌های اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک و کد رهگیری می‌توان معاملات املاک و خودروی افراد را شناسایی و درآمدهای ماهانه و سالانه را مبنای تصمیم‌گیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: همانطور که رئیس جمهور به مردم قول داده نباید در حساب‌های بانکی مردم سرک کشید، اما حاکمیت باید عدالت اجتماعی را پیاده کند. این سخن به این معناست که دولتمردان می‌توانند با یکپارچه سازی اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی معاملات املاک و مستغلات یا خودرو میزان درآمد واقعی‌تر افراد را شناسایی و درآمد و دارایی مردم را ملاک حذف یارانه نقدی غیر نیازمند به یارانه کند.

نماینده مردم شهریار محدود کردن دولت الکترونیک به املاک و دارایی‌های مردم را رد کرد و افزود: دولت الکترونیک باید جامعیت داشته باشد. بانک جامع اطلاعاتی ایرانیان باید دربرگیرنده املاک، دارایی‌ها و درآمدهای افراد باشد تا بتوان نظام یارانه‌ای کشور را واقعاً هدفمند کرد.

وی با تأکید بر این‌که یارانه نقدی فقط و فقط به نیازمندان واقعی پرداخت شود، افزود: 20 درصد درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها باید صرف مکانیزه کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی شود و این کار نیازمند آمار و اطلاعات درست است، آمار و اطلاعات درست هم لازمه هدفمندسازی یارانه‌هاست؛ پس در موضوع یارانه‌ها بحث سرک کشیدن در زندگی و درآمدهای مردم نیست.

گروسی تأکید کرد: برای شناسایی درآمدهای واقعی مردم یکی از منابع اطلاعاتی می‌تواند حساب‌های بانکی باشد. از سوی دیگر قول رئیس جمهور نباید زیر پا گذاشته شود بنابراین، می‌توان از آمار بانک‌ها اطلاعاتی املاک، مستغلات و خودرو و دفعات معامله آنها، درآمد افراد بی‌نیاز از یارانه را مشخص کرد.

انتهای پیام

کد N847388

وبگردی