آفتاب

تاکید دولت انگلیس بر مخالفت با بایکوت اسرائیل

تاکید دولت انگلیس بر مخالفت با بایکوت اسرائیل

در پی راگیری اتحاد ملی دانشجویان انگلیس برای بایکوت کالاهای رژیم صهیونیستی، معاون وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن خود را به مخالفت با بایکوت اسرائیل ملزم می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، توبیاس الوود، از مقام‌های وزارت خارجه انگلیس این مطلب را در پیامی توئیتری خطاب به یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی ارسال کرد. این مقام محافظه کار در امور خاورمیانه گفت که نشست "سودمندی" با کوهن داشته است و پس از آن نیز بار دیگر بر مخالفت انگلیس با "جنبش بایکوت، تحریم و محروم کردن" اسرائیل موسوم به BDS تاکید کرد.

سخنان وی چند روز پس از آن مطرح شد که اتحادیه ملی دانشجویان (NUS) پیشنهادی را تصویب کرد تا کالاهای اسرائیل در همبستگی با جنبش بی‌ دی اس بایکوت شوند. توبیانس الوود گفت که وی و کوهن که سابقا از عوامل موساد بود، "مذاکرات خوبی بر روی مساله غزه" داشتند، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه دسامبر گذشته مخالفت خود را به رسمیت شناختن کشور فلسطین در یک جلسه بحث پارلمان اعلام کرده بود. اکثریت نمایندگان انگلیسی اکتبر گذشته یک طرح غیر الزام آور را تصویب کردند که به موجب آن فلسطین به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N847231

وبگردی