آفتاب

اذعان نخست‌وزیر ترکیه به کاهش اختیاراتش

اذعان نخست‌وزیر ترکیه به کاهش اختیاراتش

احمد داود اوغلو اذعان کرد که احساس می‌کند از زمان ورود به عرصه سیاست خصوصا پس از نخست‌وزیر شدن، کمترین اختیارات را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی "نامبر وان ترک اف ام" که مخاطبان جوانی دارد، گفت: برخی فکر می‌کنند زمانی که شما نخست‌وزیر می‌شوید، فرد بسیار قدرتمند می‌شوید. هر چقدر سمت ارتقا یابد، اختیارات به همان نسبت کاهش می‌یابد.

وی افزود: قدرت، ظرفیت انجام کار توسط فرد است. شما وقتی می‌خواهید سوار اسب شوید، محافظ می‌گوید "آقا این اسب شناخته نشده است و ما باید آن را اول آموزش دهیم".

این سخنان داوود اوغلو درواقع بازگو کردن خاطراتی از بازدید وی از پشت صحنه سریالی تلویزیونی بود. وی در یک مثال دیگری به رفتن خودش به کتابفروشی اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان در آنجا هستند اما شما می‌توانید هیچ تمایلی نشان بدهید. شما نمی‌توانید آن کاری را که دلتان می‌خواهد، انجام دهید.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که بودن در یک سمت عالی، یک فرد را قدرتمند نمی‌کند.

وی افزود: ما حدیث بسیار زیبایی در این رابطه داریم. قدرتمندترین فرد کسی است که بتواند خشم خود را فرو نشاند. هیچ‌کس قویتر از فردی که بتواند خود و احساساتش را کنترل کند، نیست. هیچ فردی آزادتر از فرد که بتواند روی پای خودش بایستد، وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N847191

وبگردی