آفتاب

درخواست دیوید کامرون از مقامات جی 7 برای مبارزه با فساد

درخواست دیوید کامرون از مقامات جی 7 برای مبارزه با فساد

نخست‌وزیر انگلیس از سران کشورهای گروه هفت خواست تا مانند فیفا به مبارزه با فساد در جهان بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت، سران هفت کشور صنعتی که قرار است فردا (یکشنبه) دیدار کنند باید از فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال) مبارزه با فساد را الگو بگیرند.

کامرون در بیانیه‌ای اظهار کرد: طی دو هفته اخیر شاهد اعلام وقایعی درباره فیفا بوده‌ایم. مدیریت جهانی فوتبال با ادعاهایی مواجه است که براساس آنها این سازمان در فساد غوطه ور است. این ادعاها و تحقیقات درباره آن در حالی صورت می‌گیرند که در سطح جهانی نسبت به افشای فساد تابوهایی وجود دارد.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: در نشست سران جی هفت، مقامات قرار است درباره همکاری‌ها، رشد اقتصادی و چگونگی حفظ امنیت در کشورهای عضو گفت‌وگو کنند. اما مساله این است که ما به اندازه کافی به فساد نپرداخته‌ایم و این موضوعی است که باید تغییر کند.

کامرون ادامه داد: ما نیز باید در شکستن تابوی مبارزه با فساد مانند فیفا از خود شجاعت نشان دهیم. فساد سرطانی است که قلب و مرکز بسیاری از مشکلاتی است که ما امروز در سراسر جهان با آن رو به رو هستیم. این مساله تنها رفاه ما را تهدید نمی‌کند بلکه امنیت ما را نیز تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

کد N847142

وبگردی