آفتاب

کشورهای عضو دائم شورای امنیت 20 خرداد درباره لیبی نشست برگزار می‌کنند

کشورهای عضو دائم شورای امنیت 20 خرداد درباره لیبی نشست برگزار می‌کنند

وزرای خارجه قدرت‌های بزرگ جهان دهم ژوئن جاری (20 خرداد) نشستی را با طرف‌های لیبیایی در برلین در خصوص راه های حل بحران لیبی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد امعزب، عضو کنگره ملی منحل شده لیبی اعلام کرد که فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان برای نمایندگان این کنگره در مذاکرات لیبی جهت حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای بزرگ دعوتنامه فرستاده است.

به گفته امعزب این نشست دهم ژوئن جاری با مشارکت طرف‌های لیبیایی در برلین و درخصوص حل بحران این کشور برگزار می‌شود.

به گفته امعزب وزرای خارجه پنج کشور بزرگ عضو دائم شورای امنیت از جمله روسیه و چین در این نشست حضور می‌یابند.

لیبی هم از نظر سیاسی و هم از نظر امنیتی در اوضاع وخیمی به سر می‌برد؛ شبه‌نظامیان کنترل برخی از مناطق در این کشور را در دست داشته و همواره با هم یا با «ارتش ملی لیبی» درگیر هستند. با کنترل داعش بر مناطقی از این کشور از جمله شهر «سرت» اوضاع امنیتی لیبی رو به وخامت بیشتری نهاده است. از نظر سیاسی نیز دو دولت در لیبی حاکم هستند؛ دولت لیبرال طبرق که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و کنترل مناطق شرقی را در دست دارد و دولت برخواسته از کنگره منحل شده لیبی که اسلام‌گراست و بیشتر بر مناطق غربی از جمله شهر طرابلس، پایتخت تسلط دارد.

از سوی دیگر، روسیه و چین با اعمال تحریم‌ها در شورای امنیت علیه دو شخصیت لیبیایی که به کارشکنی در مذاکرات صلح این کشور متهم شده‌اند مخالفت کردند.

انگلیس، فرانسه، اسپانیا و آمریکا خواهان اعمال تحریم علیه "عبدالرحمن السویلحی" که از شهر مصراته است و "عثمان ملیقطه" فرمانده گردان‌های "الزنتان" شده بودند.

انتهای پیام

کد N847075

وبگردی