آفتاب

تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه آل‌سعود/ حمله به پایگاه‌های نظامی عربستان

تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه آل‌سعود/ حمله به پایگاه‌های نظامی عربستان

در حالی که هزاران تن از مردم یمن با برگزاری تظاهراتی خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی فوری در خصوص جنایت‌های آل سعود در یمن شدند، ارتش و کمیته‌های مردمی به پایگاه نظامی الردیف عربستان در منطقه مرزی جازان حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت العهد لبنان، هزاران تن از مردم یمن در این تظاهرات گسترده که در صنعاء برگزار شد، مخالفت خود را با تجاوز وحشیانه عربستان به یمن و محاصره ظالمانه این کشور اعلام و تاکید کردند که همچنان برای مقابله با تجاوزات عربستان و آمریکا با تمام توان خود پایداری می‌کنند.

یمنی‌ها در این تظاهرات اعلام کردند که تمامی کسانی که این تجاوز آشکار عربستان را تایید کنند به طور مستقیم در جنایت‌های ریاض علیه یمن دست دارند و مردم یمن اقدامات زیادی را برای ارائه کیفرخواست علیه خیانت‌کاران انجام داده و به زودی تمامی جنایت‌کارانی که علیه مردم یمن دست به تجاوز و دشمنی زدند محاکمه خواهند شد.

مردم یمن خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی فوری در خصوص جنایت‌های عربستان و محاکمه تمامی کسانی که در داخل و خارج در این تجاوز دست دارند، شدند.

تظاهرکنندگان یمنی در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواستند تا این تجاوز آشکار را محکوم کرده و برای توقف فوری آن دست به کار شوند.

یمنی‌ها همچنین از تمامی کسانی که در کنار مردم این کشور علیه تجاوز عربستان ایستاده‌اند قدردانی کردند.

در همین راستا نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانستند پایگاه التویلق عربستان را هدف قرار دهند که موجب به آتش کشیده شدن انبارهای سلاح در این پایگاه و کشته شدن تعدادی از سربازان سعودی شد.

آنها همچنین پایگاه نظامی الردیف وابسته به عربستان در منطقه مرزی جازان واقع در جنوب غرب این کشور را هدف قرار دادند که موجب منهدم شدن تجهیزات نظامی در داخل آن و فرار تعدادی از نظامیان شد.

این در حالی است که حملات جنگنده‌های عربستانی به یمن همچنان ادامه دارد و آنها در جدیدترین حملات خود خودروهای شهروندان یمنی در منطقه حصامة در صعده را هدف قرار دادند.

حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه رحبان نیز موجب کشته شدن سه یمنی و زخمی شدن هشت تن دیگر شد.

در همین راستا منابع نزدیک به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کردند که وی امروز (شنبه) با حضور خالد بحاح، معاون خود با تعدادی از احزاب یمنی در ریاض نشستی برگزار می‌کند تا مساله سطح نمایندگی خود در کنفرانس آتی ژنو درباره یمن را مشخص کند.

قرار بود این نشست روز پنج شنبه برگزار شود اما به دلایلی به تاخیر افتاد.

به گزارش این منابع، منصور هادی و معاونش در کنفرانس ژنو که قرار است چهاردهم ژوئن کنونی برگزار شود شرکت نخواهند کرد.

این منبع افزود: دولت مستعفی یمن در کنفرانس ژنو شرکت می‌کند و پیشنهاد داده شده که هیاتی از دولت مستعفی یمن به همراه احزاب یمنی در ژنو حضور یابند.

قرار است در کنفرانس ریاض دو تن از حوثی‌ها، دو تن به نمایندگی از علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن و سه تن از اعضای احزاب کوچک یمنی شرکت کنند.

همچنین منابع اعلام کردند که در کنفرانس ریاض در خصوص اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره عقب نشینی حوثی‌ها از یمن، بازگشت مشروعیت به کشور و تحویل سلاح گفت‌وگو شود.

از سوی دیگر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه با محمد الرمیحی، معاون وزیر خارجه قطر در مسکو در خصوص اوضاع یمن، عراق و سوریه، بحث و گفت‌وگو کردند.

طرف روسی در این دیدار بر اهمیت حل تمامی مشکلات کشورها از طریق مذاکرات ملی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N847026

وبگردی