آفتاب

گزارش محرمانه سازمان ملل از جنایات اسرائیل علیه کودکان

گزارش محرمانه سازمان ملل از جنایات اسرائیل علیه کودکان

سازمان ملل در گزارش محرمانه‌ای با اعلام کشته شدن تعداد هولناکی از کودکان در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم را به ارتکاب جنایت علیه کودکان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان ملل در سندی اعلام کرده که این گزارش محرمانه 22 صفحه‌ای از سوی آژانس‌های وابسته به این سازمان در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین تهیه شده و به لیلی زروقی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه داده شده است.

به گزارش منابع آگاه در سازمان ملل، زروقی ارتش رژیم صهیونیستی را به سندی که برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل فرستاده اضافه کرده است تا وی نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

به گفته دیپلمات‌ها نسخه اخیر از این لیست شامل اسامی کسانی است که مرتکب اقدامات خطرناک علیه حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه شده‌اند و احتمالاً با آغاز هفته جاری به دست اعضای سازمان ملل برسد.

بیش از 2100 فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامی هستند در جنگ غزه کشته شدند. همچنین در این گزارش آمده که حدود 540 کودک در جنگ غزه کشته شدند که سن 371 تن از آنها 12 سال یا کمتر است.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای ممانعت از درج نام اسرائیل در لیست عاملان جنایت علیه کودکان است و بان کی مون نیز مایل است نام اسرائیل در این لیست نباشد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل از بان کی مون خواسته تا از درج نام اسرائیل در لیست جلوگیری به عمل آورد.

در پیش‌نویس این گزارش انتقادات شدید اللحنی از نقض‌ها علیه حقوق کودکان در نوار غزه شده است. این پیش‌نویس همچنین شامل آمار کشته و زخمی‌شدگان به دست نیروهای رژیم صهیونیستی و بازداشت کودکان فلسطینی و حملات به مدارس است.

در این گزارش تاکید شده که نیاز بیشتری به اطلاعات درخصوص عضوگیری از کودکان در درگیری‌ها وجود دارد.

همچنین در این گزارش آمده که روسای آژانس‌های سازمان ملل در اراضی اشغالی در رسیدن به یک نظر مشترک برای درج نام اسرائیل به لیست طرف‌هایی که حقوق کودکان را نقض کرده‌اند، شکست خورده‌اند.

در این گزارش نام برخی گروه‌های فلسطینی نیز آمده است.

انتهای پیام

کد N846991

وبگردی