آفتاب
حجت‌الاسلام صدیقی:

اطاعت از ولایت‌فقیه بزرگترین آزمون الهی است

اطاعت از ولایت‌فقیه بزرگترین آزمون الهی است

امام جمعه موقت تهران گفت: اطاعت از ولایت فقیه، بزرگترین آزمون الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- حجت‌الاسلام "کاظم صدیقی" در یادواره 48 شهید پرندک شهرستان زرندیه با عنوان "افلاکیان خاکی" افزود: برخورداری از دانش هسته‌ای نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و سرآغاز شکوفایی اقتصاد کشور است و در این راه چهار شهید والامقام تقدیم انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای سبب قطع نیاز به بیگانگان می‌شود، افزود: از دانش هسته‌ای می‌توان در حوزه‌های کشاورزی، صنایع، پزشکی، دارو، شیرین کردن آب شور دریا و تجهیزات بهداشتی و صنعتی استفاده کرد.حفظ دانش هسته‌ای خودکفایی کشور را قطعی می‌کند و زنجیره وابستگی ما را به دنیای بیرون برای همیشه قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخورداری از این حق مسلم ملت ایران نتیجه 36 سال مقاومت بوده و در سایه فعالیت دانشمندان هسته‌ای به دست آمده است، اظهار کرد: امیدواریم تیم مذاکره‌کننده و در راس آنها دولت و مجلس که در یک پیچ سرنوشت‌ساز و حساس تاریخی قرار گرفته‌اند با اقتدار و عزت از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کنند و مواضع کشورمان را با بهره‌مندی از منویات مقام عظمای ولایت به خوبی تبیین کنند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) گفت: امام زمان (عج) قطب و قلب عالم امکان، جان همه عالمیان و روح همه کائنات است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه نقش امام زمان(عج) نسبت به بشر مانند نقش خورشید به سیارات است، افزود: به تعبیر بزرگان دینی، هم‌اکنون شب غیبت را پشت سرگذاشته و در بین‌الطلوعین غیبت قرار داریم، به عبارتی دیگر یعنی ظهور منجی و مصلح کل نزدیک است.اگر در این مقطع از زمان ترس از دشمن را به دل راه ندهیم و برابر مشکلات صبور باشیم، زمان انتظار بسر خواهد رسید و ما توانسته‌ایم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: وظیفه منتظران در عصر غیبت این است که قصور را برطرف کنند و به نسخه‌های طبیب دل حضرت حجت(عج) عمل کرده و هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمن به دل راه ندهند. فریب آمریکا و مستکبران عالم را نخوریم و با مقاومت در برابر ظلم و ستم مقتدرانه بایستیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه مردم ایران وفادارترین ملت هستند، افزود: ولایتمداری این ملت و تبعیت آنان از نائب امام زمان(عج) زبانزد خاص و عام است و این مردم شایسته بهترین خدمات هستند ودولت وظیفه دارد در ادای تکلیف به این ملتی که به تعبیر حضرت امام(ره) از مردم عصر پیامبر(ص) بهتر هستند، صادقانه خدمت کند و مشکلات را به مردم بگوید و از همه مهمتر اینکه همدلی را دولت آغاز کند.

وی با بیان اینکه اطاعت از ولایت فقیه، بزرگترین آزمون الهی است، خاطرنشان کرد: تبعیت از ایشان هم برای مردم و هم بر مسئولان واجب است.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا به ویژه شهدای 15 خردادماه گفت: امام راحل به تکلیف الهی عمل می‌کردند لذا دارای روحیه استکبارستیزی و سازش‌ناپذیری با طاغوت بودند، از این رو همواره در اعلام مواضع حکومت به تحقیر قدرت‌های پوشالی مزدور می‌پرداخت.

وی بیان کرد: به گفته آن پیر جماران تا زمانی که کفر و ستم و ظلم در جهان وجود دارد، مبارزه ادامه خواهد داشت و تا زمانی هم که جهاد و مبارزه باشد همه ما به عنوان یک امت واحده در صحنه هستیم. امروزه مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح حضرت امام(ره) ادامه‌دهنده و تبیین‌کننده راه و فرهنگ معمار کبیر انقلاب هستند و خدای تعالی همان حکمت، بصیرت و درایت را در وجود مقدس ایشان قرار داده و به فضل الهی این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل خواهند کرد.

حجت‌السلام صدیقی یادآور شد: شهدای 15 خردادماه از جمله شهدایی هستند که آغازگر جنبش اسلامی و شکل‌گیری حکومت هستند و خون مطهر شهدای 15 خردادماه 1342 منجر به تشکیل حکومتی با تدبیر امام و حمایت مردم شد که هم‌اکنون الگویی برای سایر کشورها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهدا الگویی والا و ارزشمند برای نسل کنونی هستند و برپایی یادواره و بزرگداشت آن فداکاران عرصه ایثار و مقاومت در حفظ یاد و خاطره آنان تاثیرگذار است و مردم شهر پرندک مردمی ولایتمدار و شهیدپرور هستند و تقدیم 48 شهید در دوران دفاع مقدس و زمانی که جمعیت این شهر حدود 2000 نفر بوده است دلیلی بر این ادعاست.

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدمحمدی امام جمعه پرندک ‌نیز در این مراسم گفت: موضع‌گیری مقتدرانه در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی از شاخصه‌های اصلی مکتب امام(ره) است و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تقویت روحیه شهادت‌طلبی از دستاوردهای برگزاری یادواره‌های شهدا محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: خون مطهر شهدا در امتداد خون مطهر شهدای کربلاست و سیره شهدای عزیز بهترین الگوی زندگی برای تمامی نسل‌ها به ویژه نسل جوان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی در ادامه با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشان و انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی بعد از امام گفت: موضع‌گیری مقتدرانه در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی از شاخصه‌های اصلی مکتب امام(ره) است. انقلاب امام جهانیان را متعجب ساخت و آن بزرگوار به گونه‌ای این حرکت را هدایت کرد که شعار نه شرقی و نه غربی را محقق کرده و ندای آزادیخواهی سر داد.

امام جمعه پرندک افزود: بعد از رحلت امام(ره) مجلس خبرگان رهبری در انتخابی دقیق، شاگرد مکتب امام را به رهبری این حکومت مقتدر دینی برگزید و امروز با گذشت 26 سال از زعامت و امامت رهبر فرزانه انقلاب می‌بینیم که همچون امام در مقابل تمامی انحرافات و کج‌روی‌ها ایستاده است.

شرکت‌کنندگان در این آئین معنوی سپس با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن گلباران و غبارروبی مزار مطهر 48 شهید این شهر بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کرده و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

انتهای پیام

کد N846973

وبگردی