آفتاب
استاد دانشگاه کویت:

امام (ره) به دنبال ایجاد همزیستی به دور از خشونت میان مسلمانان بود

امام (ره) به دنبال ایجاد همزیستی به دور از خشونت میان مسلمانان بود

یک استاد دانشگاه کویت تأثیر امام (ره) بر جهان اسلام را بنیادی توصیف کرد و افزود که امام (ره) به دنبال ایجاد همزیستی به دور از خشونت میان مسلمانان بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رباح محمد المجادن، استاد دانشگاه کویت و رئیس هیأت پذیرش دانشجویان این کشور با حضور در مراسم بیست و ششمین سالروز ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: امام (ره) به دنبال همزیستی مسالمت آمیز برای مسلمانان بود و بر خلاف آنچه که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم تلاش او برای ایجاد همزیستی به دور از خشونت میان همه مسلمانان بود.

وی افزود: امام (ره) همچنین در ایران به دنبال توسعه صنعت و خدمت رسانی و رفاه اجتماعی برای عموم مردم بود.

المجادن تصریح کرد: گاهی در غرب فکر می‌کنند امام (ره) تنها مختص به شیعیان بوده در حالی که او در ایران به دنبال وحدت شیعیان، اهل سنت و مسیحیان و مذاهب دیگر بود. امام (ره) تلاش می‌کرد انسان را با اخلاق اسلامی به رشد و تعالی برساند.

رئیس هیأت پذیرش دانشجویان کویت، اظهار کرد: باید به توجه ویژه امام (ره) به زنان نیز اشاره کنیم که زن نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهد. باید دقت کنیم امام (ره) به این مسأله توجه خاصی داشت که زن نیمه مهم‌تر جامعه را تشکیل می‌دهد زیرا آنان بستر تربیت جامعه هستند.

استاد دانشگاه کویت همچنین در مورد ارتباط دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: ارتباط مهم دیدگاه‌های این دو رهبر بنا نهادن پایه‌های جامعه بر اساس قانون اسلامی و عدالت اجتماعی است؛ سیاست هر دو آنها اسلامی است.

او همچنین در مورد تحولات اخیر یمن و نقش عربستان در آن، گفت: ممکن است کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در برخی سیاست‌های خارجی عربستان اختلاف نظر داشته باشند اما بدون شک این کشور عنصر مهمی در جهان عرب به شمار می‌آید.

المجادن ادامه داد: همه ما مسلمان هستیم و به دنبال جنگ نیستیم و امیدواریم که مشکلات موجود در یمن حل شود. با وجود برخی اشتباهات ما در کنار یمن و عربستان هستیم اما به نظر من نقش کشورهای عربی باید به نزدیک‌تر شدن و ایجاد اتحاد میان کشورهای منطقه منجر شود.

انتهای پیام

کد N846933

وبگردی