آفتاب
از سوی سفارت ایران در کنیا انجام می‌شود

برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در کنیا

برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در کنیا

اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در کنیا توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور و شورای روابط تجاری ایرانیان مقیم کنیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در کنیا به منظور شناسایی هرچه بیشتر توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا و شورای روابط تجاری ایرانیان مقیم کنیا از اول تا 3 مردادماه 94 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کنیا برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش کنیا با واردات نزدیک به 51 میلیون دلار از ایران بزرگترین واردکننده محصولات ایرانی در قاره آفریقا در سال 93 بوده است و همچنین با صدور نزدیک به 7.5 میلیون دلار کالا به ایران پس از آفریقای جنوبی دومین صادرکننده کالا در قاره آفریقا به کشورمان است. جدا از تجارت کالا کنیا یکی از مقاصد مهم صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح آفریقا است. شرکت‌های ایرانی در حال حاضر مشغول انجام پروژه‌هایی در زمینه راه‌سازی، خطوط انتقال نیرو، ساخت نیروگاه برق‌آبی، مسکن و... در کنیا هستند.

کنیا عضو سازمان تجارت جهانی (WTO)، سازمان اقتصاد شرق آفریقا و اتحادیه کومسا (اتحادیه بازار مشترک جنوب و شرق آفریقا) است. منبع عمده درآمدهای ارزی کنیا توریسم، ترانزیت، صدور گوشت، چای، قهوه و گل است.

طبق آنچه که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا اعلام کرده علاقمندان به شرکت در اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در کنیا می‌توانند به سایت http://irantradeexpo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N846901

وبگردی