آفتاب
رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی لوله‌سازی اهواز تاکید کرد

ضرورت حرکت مراکز آموزش علمی کاربردی به سمت افزایش کیفیت

ضرورت حرکت مراکز آموزش علمی کاربردی به سمت افزایش کیفیت

رییس مرکز آموزش عالی لوله‌سازی گفت: تمام مراکز دانشگاه علمی کاربردی باید به سمت ارتقای کیفیت حرکت کنند و تمام شرایط یک دانشگاه را داشته باشند. در این صورت سیستم دانشگاه اجازه توسعه را به مراکز می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، مهدی محمدزاده در با بیان این مطلب، اظهارکرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی لوله‌سازی اهواز که در سال 91 تاسیس شد، از همان ابتدای فعالیت، مشکلات اقتصادی بسیاری داشت که حتی تصمیم به انحلال آن گرفته شد، اما توانست از این مشکلات بگذرد و امروز با بیش از 3000 دانشجو و 21 رشته کاردانی و کارشناسی، تحول بسیار بزرگی رخ داده و به یکی از بهترین مراکز جامع علمی کاربردی تبدیل شده است.

وی افزود: جامعه آماری مرکز آموزش عالی لوله‌سازی بیشتر از بسیاری از مراکز آموزش صنعتی دیگر است. تمام اقدامات این مرکز مبتنی بر شهریه و فعالیت‌های فرهنگی است و از ابتدا با خودکفایی و استقلال کار خود را آغاز کرده است.

رییس مرکز آموزش عالی لوله‌سازی اهواز با بیان این‌که در آموزش کاربردی حتما جنبه عملی باید لحاظ شود، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت لوله‌سازی اهواز منعقد شد، توانستیم از امکانات و تجهیزات بین‌المللی این شرکت استفاده و براساس سرفصل‌های وزارت علوم عمل کنیم. همچنین تمام اساتید این مرکز بر اساس گزینش وزارت علوم جذب شده‌اند.

محمدزاده تصریح کرد: ارزش افزوده مرکز آموزش عالی لوله‌سازی اهواز متعلق به شرکت لوله‌سازی است و هیچ فردی انتفاعی در املاک و اموال آن ندارد.

وی بیان کرد: اطلاعات خوبی از مراکز کار و دانش و فنی و حرفه‌ای، رشته‌ها و تعداد فارغ‌التحصیلان این مراکز در اختیار داریم که براساس آن، رشته‌های مرکز آموزش عالی لوله‌سازی تصویب می‌شود تا فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها از طریق رشته‌ خود بتوانند وارد دانشگاه شوند.

رییس مرکز آموزش لوله‌سازی اهواز عنوان‌کرد: برای افزایش فضای آموزش، ساختمانی در مجاورت محل این مرکز جهت برگزاری کلاس‌های درس اجاره شد و با دانشگاه شهید چمران اهواز نیز قراردادی عقد کرده‌ایم تا دانشجویان این مرکز بتوانند از کلاس‌ها و امکانات آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که مرکز آموزش لوله‌سازی 90 درصد از وظایف خود در حوزه تخصصی را انجام داده است، بیان‌کرد: طبق نظر وزارت علوم هر مرکز آموزش علمی کاربردی که بتواند در حوزه صنعتی خود 70 درصد از وظایف تعریف شده را انجام دهد، مجاز به توسعه و افزایش رشته‌های غیر تخصصی خود است و به همین جهت امسال 4 رشته روابط عمومی، نگارش متون حقوق، امور فرهنگی و امور اجتماعی به رشته های موجود در مرکز آموزش عالی لوله‌سازی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N846894

وبگردی