آفتاب
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:

زمینه فعالیت انتخاباتی برای آنانکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، فراهم نشود

زمینه فعالیت انتخاباتی برای آنانکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، فراهم نشود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم این است که به افرادی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند اجازه حضور در مجلس داده نشود.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: باید بپذیریم که در یک جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی قرار داریم و مصالح ملی ما با سایر کشورها متفاوت است. به خاطر روحیه آزادی‌خواهی ایران قاعدتا مورد کینه و هجمه دشمنان و معاندین قرار داریم و کسانی به دنبال شکستن انسجام ملی، همدلی دولت و ملت و عزت این ملت هستند.

وی افزود: با توجه به این شرایط انتظار می‌رود که فعالان سیاسی و احزاب و گروه‌ها صرف نظر از مواضع سیاسی، حزبی و گروهی رفتارهای ساختارشکنانه‌ای که انسجام ملی را از بین می‌برد، انجام ندهند و آب به آسیاب دشمن نریزند. رفتارهایی که زمینه‌ساز خدمت به دشمنان جمهوری اسلامی باشد قطعا مورد تایید نیست و مردم هم انتظار دارند که زمینه فعالیت برای کسانی که به منافع ملی لطمه می‌زنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند فراهم نشود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس هشتم، اظهار کرد: با توجه به قانون اساسی در انتخابات مجلس، شورای نگهبان به عنوان ناظر و وزارت کشور به عنوان مجری تعریف شده‌اند و در این مسیر وظیفه آنها و سازوکارها در قانون مشخص شده است. هم از هیات اجرایی و هم از ناظرین به عنوان زمینه‌سازان عدالت اجتماعی انتظار می‌رود که اصل بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای حضور کاندیداها در انتخابات هم چارچوب و موازینی تعیین شده است که با توجه به استعلامات صورت گرفته می‌توانند در انتخابات شرکت کنند البته در بعضی موارد برخی از مستندات مغفول می‌ماند که توقع می‌رود دستگاه‌های نظارتی با هوشمندی درباره صلاحیت افراد تصمیم‌گیری کنند.

تجری در پایان اظهار کرد: البته بهتر است فعلا که ساختارهای اجرایی و نظارتی هنوز خیلی شکل نگرفته قضاوت نکنیم اما با توجه به موضع رییس‌جمهور هم در قبال حقوق شهروندی و هم با توجه به حقوق عمومی مردم، این توقع می‌رود که یک انتخابات بدون جانبداری برگزار شود و دولت هم زمینه‌ساز برگزاری چنین انتخاباتی باشد.

انتهای پیام

کد N846807

وبگردی